206 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شد

سرویس کردستان - نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ۲۷ خرداد تا یکم تیر ماه ۲۰۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

به گزارش کُرد پرس، جمال صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم در استان طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از مجموع گندم خریداری شده ۲۰۱ هزار و ۹۲ تن آن در سامانه سیفا ثبت شده است، افزود: آهنگ خرید روزانه گندم در استان به هفت هزار و ۵۹۱ تن رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان را ۱۰ هزار و ۲۲۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۶۰ ریال اعلام کرد و ادمه داد: تا تاریخ ۲۶ تیرماه ۶ هزار و ۱۷۳ میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۸۰ ریال بهای خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی یادآور شد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های قروه با ۵۷ هزار و ۳۲۰ تن، سقز با ۴۶ هزار و ۴۹۱ تن، دهگلان با ۳۴ هزار و ۴۲۵ تن و بیجار هم با ۳۲ هزار و ۴۰۳ تن است.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های کامیاران ۲۸ هزار و ۳۹۷ تن، دیواندره چهار هزار و ۴۸۹ تن، سروآباد ۸۷۱ تن، بانه ۶۲۲ تن، سنندج ۵۶۷ تن و مریوان ۴۲۰ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه از ۸۵ مرکز خرید تضمینی گندم ۷۷ مرکز در حال حاضر فعال است، گفت: مجموع گندم خریداری شده توسط ۲۲ هزار و ۲۱۸ کشاورز و ۵۰ هزار و ۸۰ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است.

کد خبر 13942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha