تداوم آتش سوزی در تالاب گروس مهاباد/ اطفای حریق هوایی در صورت عدم مهار آتش

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار مهاباد در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه تالاب کانی برازان مهاباد گفت: به دلیل باتلاقی بدون محل امکان اطفای حریق آتش در بخشی از تالاب وجود ندارد و احتمالا فردا اطفای حریق هوایی انجام خواهد گرفت.

عارف خدرلو در گفتگو با خبرنگار کردپرس افزود: ظهر امروز آتش در منطقه تالاب کانی برازان و تالاب معروف به گروس اتفاق افتاد با وجود تلاش نیروهای اطفای حریق و آتش نشانی بخشی از آتش خاموش شده اما نقطه دیگری که یک منطقه باتلاقی است، تا این لحظه همچنان در آتش می سوزد.

او با اشاره به حضور پنج تیم آتش‌نشانی در محل گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست هم در محل حاضر بودند اما به دلیل گستردگی آتش شرایط بحرانی شد زیرا محیط باتلاقی بود و امکان اطفای حریق به راحتی میسر نبود، از این رو درخواست هلیکوپتر از استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

فرماندار مهاباد گفت: البته هلیکوپتر حاضر در محل امکان اطفای حریق را نداشت و تنها نیروهای امدادی را به بخش دیگر تالاب منتقل می کرد زیرا به دلیل گستردگی آتش و باتلاقی بودن منطقه امکان عزیمت نیروها به بخش دیگر ممکن نبود اما به کمک هلیکوپتر جابه جایی نیروها انجام گرفت.

خدرلو گفت: هلیکوپتر اطفای حریق درخواست شده و صورتی که آتش تا فردا صبح مهار نشود این مورد نیز به کارگیری خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: مساحتی که دچار حریق شده است فعلا مشخص نیست خوشبختانه آتش به تالاب کانی برازان نرسید و اکنون جهت آتش سوزی به سمت دریاچه ارومیه است که به زودی کنترل خواهد شد.

او در پایان از نیروهای مردمی، آتش نشانان همکاران منابع طبیعی و محیط زیست تشکر و قدردانی کرد و گفت: مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی نیز در محل حضور داشتند. همچنین از پیگیری های نماینده محترم شهرستان و استاندار آذربایجان غربی تشکر می کنم که در این مورد نهایت همکاری را داشتند.

کد خبر 13905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha