عمار حکیم در دیدار با پلاسخارت: نظارت بین المللی بر انتخابات عراق تسهیل شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رهبر جریان حکمت عراق در دیدار با جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق خواستار تسهیل مسئولیت نظارت بین المللی بر انتخابات پارلمانی عراق با هدف تضمین برگزاری سالم آن شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، دفتر عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عمار حکیم رئیس ائتلاف نیروهای وطنی در دفترش در بغداد با جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در بغداد دیدار و با وی درباره تحولات روند سیاسی عراق و نقش سازمان ملل در رویدادهای آتی در صحنه سیاسی این کشور و همچنین نقش سازمان ملل در رویدادهای مذکور به ویژه انتخابات زودهنگام گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، عمار حکیم در این دیدار گفت: انتخابات زودهنگام در پاسخ به درخواست مردم برای گشایشی در زمینه بن بست سیاسی به وجود آمده در عراق در دوره مذکور برگزار می شود. به همین دلیل، باید به زمانبندی تعیین شده در ماه اکتبر آینده، پایبند بود.

حکیم همچنین از سازمان ملل خواست مأموریت نظارت بین المللی بر انتخابات را تسهیل نماید تا ماهیت روند انتخابات به صورت شفاف برای همگان مشخص شود.

رهبر جریان حکمت همچنین تأکید کرد: رقابت براساس برنامه ها و تأمین امنیت در زمینه برگزاری انتخابات و اعطای فرصت مناسب به نامزدها و رأی دهندگان برای انتخاب و بیان دیدگاههایشان از اهمیت فراوانی برخوردار است و همگان باید برای تبیین اهمیت روند انتخابات و تأثیر آن در ایجاد تغییرات دلخواه عامه شهروندان تلاش کنند.

کد خبر 13878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha