اجازه کار به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در صنعت برق ایلام داده نمی‌شود / اقتصاد بیمار برق

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص خاموشی‌های اخیر گفت: اقتصاد برق بیمار است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی عنوان کرد: متأسفانه اقتصاد برق در کشورمان بیمار است؛ مسئولان بگویند چه میزان انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا ایجاد کرده‌اند. به عنوان مثال در استان ایلام سرمایه‌گذار بخش خصوصی بیش از صد میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده اما اجازه کار به وی داده نمی‌شود.

وی همچنین گفت: طی رایزنی با بنیاد مستضعفان عنوان شد برای ایجاد صفر تا صد یک نیروگاه در ایلام باید مجوز از وزارت نیرو دریافت شود اما به ما مجوز ندادند. وزارت نیرو وقتی خودش نمی‌تواند کاری کند چرا اجازه نمی‌دهد بقیه به کشور کمک کنند؟

فلاحی بیان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی که در راستای بررسی علل خاموشی‌های اخیر برگزار شد، موضوع سوء مدیریت یکی از مسائلی بود که همه کارشناسان به آن اعتقاد داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اگر چنین رویه‌ای ادامه داشته باشد به زودی نیروگاه برقابی کارون 2، 3 و شهید عباس‌پور از مدار خارج می‌شود و این یک بحران اساسی به شمار می‌رود.

فلاحی افزود: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده دولت‌ها هر سال 5 هزار مگاوات به صنعت برق کشور اضافه کنند، آیا این موضوع طبق قانون انجام شده است؟ قرار بود بر اساس همین قانون 17 نیروگاه اتمی داشته باشیم، چقدر در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 13707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha