۵۲۸ اداره و واحد صنفی در کردستان بازرسی بهداشتی شد

سرویس کردستان - رئیس شبکه بهداشت سنندج گفت: در تداوم اقدامات نظارتی بر فعالیت ادارات و اصناف طی سه روز گذشته، ۱۰ اکیپ گشت مشترک ستادی از هفت اداره، پنج دفتر تسهیل‌گری و ۴۴ واحد صنفی بازدید و کارشناسان محیطی نیز ۴۷۲ واحد صنفی مختلف و اماکن ورزشی و مطب پزشکان را بازرسی کردند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: در این مدت بر فعالیت مراکز عرضه غذای آماده، فست فود، بستنی فروشی و مراکز مشابه نظارت و ۱۲۹ واحد صنفی در این رابطه مورد بازدید قرار گرفته و سه مورد مواد غذایی برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

وی افزود: در جریان بازرسی‌های انجام گرفته ۱۸ واحد صنفی به علت قصور در اجرای پروتکل‌های بهداشتی اخطار ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کرده و ۱۸ مورد اخطار قبلی و هفت فقره شکایات مردمی ثبت شده پیگیری شد.

رئیس مرکز بهداشت سنندج همچنین به کشف و ضبط ۲۸۱ کیلو گرم مواد غذایی و آشامیدنی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات مصرف اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه نظارت بر سلامت نان از نظر میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین نیز از هفت واحد نانوایی نمونه‌برداری شد.

یوسفی با اشاره به اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بهبود کیفیت آب شرب شهری، یادآور شد: نمونه برداری هفت مورد آب شرب شهری و روستایی، مزارع و ۲۲۲ مورد تست کلرسنجی در این مدت به عمل آمد.

وی بیان کرد: مراکزی هستند که با توجه به نوع ارایه خدمت، تعداد مراجعان روزانه زیاد بوده و به همین سبب اجرا و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این مکان حساسیت خاص خود را می طلبد و این امر مستلزم همکاری کامل متصدیان مراکز یاد شده و مردم است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: به همین منظور بازدید از این مراکز با حساسیت خاص صورت گرفته و پنج دفتر تسهیلگری مورد بازدید قرار گرفته و آموزش های لازم، تذکر و راهنمایی در زمینه رعایت کامل موازین بهداشتی به متصدیان یادآوری شد.

یوسفی به فعالیت‌های صورت گرفته در مراکز نمونه گیری بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار کرد: در مدت یاد شده تعداد ۲۱۲ مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی انجام گرفت.

کد خبر 13382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha