وزیر بهداشت و درمان ٢ پروژه درمانی بوکان را افتتاح کرد

سرویس آذربایجان غربی- دو طرح بهداشت و درمان در سی و ششمین آیین پویش ره سلامت به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز /جمعه/ در بوکان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ رییس شبکه بهداشت و درمان بوکان در حاشیه افتتاح این طرحها، افزود ساختمان کلینیک ویژه تخصصی و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید دکترقلی پور بوکان با اعتبار سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار که از نیازهای اولویت دار این بیمارستان بود امروز به بهره برداری رسید.

محمد عباسی ادامه داد: این شهرستان با داشتن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت لازم است که در حوزه بهداشت به آن توجه خاص و ویژه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت های بیمارستان در بوکان ۸۶ دهم درصد به ازای هر یک هزار نفر است، افزود: ساخت ساختمان کلینیک ویژه تخصصی در بوکان از سال ۱۳۹۴ شروع و در سال ۱۳۹۶ به صورت موقت تحویل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی شد و امروز به صورت ویژه افتتاح شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: این کلینیک تخصصی در جوار بیمارستان شهید قلی پور و با یک هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث شده است.

عباسی اضافه کرد: ساختمان کلینیک تخصصی بوکان شامل بخش های تخصصی قلب، زنان و زایمان، کودکان، داخلی و بخش های پاراکلینیکی شامل رادیولوژی و آزمایشگاه، سونوگرافی و ماموگرافی است.

وی گفت: در این روز سومین دستگاه اکسیژن بیمارستان شهید قلی پور افتتاح شد که در شرایط فعلی و وجود بیماری کووید ۱۹ این دستگاه امر حیاتی به شمار می رود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بوکان بیان کرد: این درمانگاه به دلیلی فاصله فیزیکی با بیمارستان شهید قلی پور به دستگاه سونوگرافی، سل کانترو اوتوآنالایز نیازمند است که در این مراسم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قول مساعد داد که فردا این دستگاه ها در اختیار شبکه بهداشت و درمان بوکان قرار می گیرد.

به گزارش کردپرس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته برای افتتاح طرح های درمانی وارد آذربایجان غربی شد و مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت.

کد خبر 13095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha