ضریب پائین برخورداری آذربایجان غربی از راه های روستایی/عدم تخصیص سهمیه قیر مانع اصلی

سرویس آذربایجان غربی- معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور با اشاره به آماده آسفالت بودن ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور گفت: عدم تخصیص سهمیه قیر مانع اصلی برای آسفالت این راه ها است و پیگیری تصویب اعطای سهمیه قیر توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار ضروری است .

به گزارش کردپرس، خداداد مقبلی در جلسه بررسی مشکلات راه های مهاباد گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان های با ضریب پائین برخورداری از راه های روستایی کشور است و تلاش می شود با تکمیل و افتتاح طرح های ابرار درصد برخورداری استان ارتقا یابد.

او با اشاره به وجود ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان مهاباد اظهار داشت: از این مقدار ۹۹ روستا دارای راه آسفالته و ۳۲ روستا فاقد راه مناسب است که با اولویت تردد و جمعیت و خانوار و با تخصیص اعتبارات و قیر به تدریج آسفالت خواهند شد.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای بر اخذ سهم معادن برای نگهداری راه های فرعی و روستایی مورد استفاده این معادن تاکید کرد و گفت: صاحبان معادن دارای ماشین آلات سنگین بدلیل ایجاد خسارت به محورها باید برای ترمیم جاده ها جبران مافات کنند و هزینه ترمیم جاده را بپردازند.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه با اجرای طرح ابرار ۶۳ درصد از راه های روستایی شهرستان مهاباد از نعمت آسفالت برخوردار خواهد شد، افزود : درصد برخورداری خانوار روستایی این شهرستان از راه آسفالته نیز ۳ درصد رشد یافته و از ۸۵ درصد به ۸۸ درصد ترقی خواهد یافت.

او ابراز امیدواری کرد؛ با تامین قیر مورد نیاز آسفالت راه های روستایی شاهد بهره برداری کامل از طرح های ابرار در شهرستان مهاباد باشیم.

کد خبر 12929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha