مذاکره‌ای میان اداره خودگردان و دولت مرکزی درجریان  نیست

سرویس سوریه-نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق گفت:راه‌حل بحران‌ سوریه تنها از طریق گفتگو و مذاکره امکانپدیر است و ما بعنوان‌ مجلس سوریه دموکراتیک آماده هرگونه گفتگو برای حل مسئله سوریه هستیم.

«هوشنگ درویش» نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق در پاسخ به این سوال کُردپرس که آیا مذاکره‌ای میان اداره خودگردان با دولت مرکزی سوریه در خصوص وضعیت این‌ منطقه برگزار می‌شود؟ اظهار کرد:در حال حاضر هیچ مذاکراتی میان دو طرف وجود ندارد اما ما بعنوان شورای سوریه دموکراتیک‌ همواره گفته‌ایم که دو طرف نیاز به مذاکره دارند.
وی ادامه داد:دولت به همان‌ ذهنیت پیش از سال ۲۰۱۱ به موضوع می‌نگرد و پایبند به مذاکره نیست.بدون‌ شک‌ حل مسئله سوریه نیاز به گفت‌وگوی سوری-سوری دارد و راه دیگری پیشرو نیست.
وی تصریح کرد:ما بعنوان مجلس سوریه دموکراتیک هیچ پیش شرطی برای مذاکره نگذاشته‌ایم و مسائل در طی گفتگو مطرح می‌شوند و آن زمان‌ است که می‌توانیم‌ بر سر اختلافات صحبت نماییم.
نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق خاطرنشان کرد:در حال حاضر دولت اراده‌ای از خود ندارد و نه در مورد مسائل سیاسی و نه در باره مسائل نظامی این قدرت را ندارد که تصمیم‌گیری کند و این‌ قدرت‌های دیگر هستند که برای سوریه تصمیم‌گیری می‌کنند.
هوشنگ درویش گفت:تا زمانی که این‌ قدرت‌های بزرگ‌ نخواهند و منافع آن‌ها در سوریه تامین‌ نشود، بحران‌ سوریه پایان‌نمی‌یابد.
وی ادامه داد:راه‌حل بحران‌ سوریه تنها از طریق گفتگو و مذاکره امکانپذیر است و ما بعنوان‌ مجلس سوریه دموکراتیک آماده هرگونه گفتگو برای حل مسئله سوریه هستیم.
کد خبر 12914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha