٣ هزار میلیارد تومان به مدیریت تنش آبی ایران تخصیص یافت

سرویس آذربايجان غربي- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب در نظر گرفته شده است.

به گزارش کردپرس، اسماعیل نجار روز پنجشنبه دهم تیر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، با بیان این‌که مهم‌ترین موضوع در بحث مدیریت بحران پیشگیری است، اظهار داشت: به‌طور متوسط روزانه ۶۰ تا ۷۰ زلزله کم ریشتر در کشور رخ می‌دهد. همچنین به‌طور میانگین سالانه یک زلزله ۶ ریشتر و هر ده سال یک‌بار یک زلزله ۷ ریشتر در کشورمان رخ می‌دهد.

او با بیان این‌که از نظر وقوع حوادث در قاره آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه دهم را داریم، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی کشور با چالش‌های طبیعی بسیاری روبرو هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی هر چه ‌بهتر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این‌که با کاهش ۵۴ درصدی در بارندگی‌ها روبرو هستیم، افزود: همین موضوع مسبب ایجاد تنش آبی در کشور شده است. در همین راستا ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ برای مدیریت تنش آبی در بخش آب شرب در نظر گرفته شده است.

نجار از اختصاص ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای مبارزه با کم‌آبی و خشک‌سالی خبر داد و افزود: دولت برای حمایت از بخش کشاورزی هر ساله کمک‌هایی را به صندوق بیمه کشاورزی انجام می‌دهد. برای امسال نیز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده است.

۵۷۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه، ابراز داشت: متأسفانه در طول سه ماهه نخست امسال مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است. امیدواریم به کمک مدیریت بحران کشور و با برنامه ریزی‌های درست از خسارات آتی جلوگیری شده و خسارات اخیر جبران شوند.

آیدین رحمانی رضائیه با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده قطور خوی، عنوان کرد: مراحل کاری تعمیر ۱۶۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده به اتمام رسیده و از مجموع ۴۵۰۰ واحد نیازمند بازسازی نیز ۲ هزار و ۵۵۰ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز در مراحل نهایی خود قرار دارد.

نوسازی و بازسازی مساکن روستایی در اولویت کاری دولت قرار گیرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نیز با بیان این که نبایستی تغییر دولت‌ها بحث بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی را به تعویق بیندازد، گفت: دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

او توجه به ساخت‌وسازها در حوزه مساکن روستایی را از اهم مباحث دانست و اظهار داشت: با توجه به بافت قدیمی روستاها و نیاز به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌ها بیش از پیش به این مهم توجه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: جان و مال مردم در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد تا در مشکلات طبیعی آتی هیچ خسارت جانی و مادی به مردم وارد نشود.

کد خبر 12653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha