کاظمی در نشست ناتو: عراق خط مقدم مبارزه علیه تروریسم است که حمایت از آن باید ادامه یابد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در نشست ناتو در مقر اصلی آن در بروکسل عراق را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست و از کشورهای عضو ناتو خواست به کمکهایشان به عراق در زمینه آموزش، ارائه تسلیحات و حمایت های اطلاعاتی را ادامه دهند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، در این نشست که در بروکسل پایتخت بلژیک و با حضور ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برگزار شد کاظمی از همکاری مشترک با کشورهای عضو ناتو در زمینه مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و موضع دولت عراق در زمینه تلاش ها با هدف برقراری صلح و امنیت در منطقه و همچنین نقش مثبت و سازنده کشورش در این زمینه را تبیین کرد.

کاظمی با تقدیر از نقش کلیه نیروهای نظامی کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم، عراق را خط مقدم جنگ علیه تشکیلات تروریستی داعش دانست و اظهار داشت: این، همان تشکیلات تروریستی است که هر شهری در دنیا را مورد حمله تروریستی قرار می دهد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما نقش پیمان ناتو در زمینه افزایش توان رزمی نیروهای مسلح کشورش را ارزشمند می دانیم و خواستار ادامه کمک ها در زمینه آموزش، ارائه تسلیحات و کمک های اطلاعاتی و همچنین کمک در زمینه بازسازی نیروهای امنیتی و نظامی هستیم.

در این نشست، نمایندگان دائم کشورهای عضو ناتو نیز با اعلام پایبندی کشورهایشان به حمایت از عراق و تلاش های بغداد در زمینه افزایش توان دستگاههای امنیتی اش، پیشرفت عراق در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی را مورد تقدیر قرار دادند.

کد خبر 12635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha