بارش سنگین برف، عبور و مرور در سقز را با اختلال مواجه کرد

سرویس کردستان- به دلیل بارش سنگین اولین برف پاییزی، پنجشنبه ششم آذرماه، عبور و مرور درون و برون شهری سقز با اختلال و مشکل مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس به نقل از فرمانداری سقز، کامیل کریمیان، فرماندار سقز از شهروندان خواست تا برگشتن وضعیت به حالت عادی در شهر تردد نکنند.
فرماندار سقز افزود: ترافیک خودرو در داخل شهر باعث کند شدن برفروبی توسط عوامل شهرداری می شود.
وی همچنین با اشاره به بارش سنگین برف در خارج از شهر از شهروندان خواست از تردد در محورهای بیرون شهری پرهیز کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سقز و جانشین ستاد بحران هم د با بیان اینکه بارش برف و کولاک شدید تردد در راه های ارتباطی بین شهری را دچار اختلال کرده است، گفت: مردم از انجام سفرهای غیر ضروری تا مساعد شدن شرایط جوی خودداری کنند.
علی محمدیان اظهار داشت: این بارش ها در محورهای اصلی ارتباطی این شهرستان از جمله سقز - بانه، سقز - بوکان، سقز - مریوان، سقز - دیواندره و سقز - تکاب موجب کندی تردد خودروها شده است.
وی با بیان اینکه تمام امکانات و ماشین های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مسیرها مستقر شده است، افزود: اکیپ‌های برفروبی در هر پنج محور مواصلاتی در حال خدمات رسانی و پاکسازی هستند.
وی همچنین از پیش بینی سه مکان برای اسکان اضطراری و احتمالی مسافران در راه مانده در ایرانخواه، صاحب و سقز خبر داد و تصریح کرد: ادارات حوزه ستاد بحران از جمله شهرداری ها، پلیس راه، هلال احمر و راهداری با تمام ظرفیت در خدمت مردم هستند.
ترددهای غیر ضروری در شهر سقز ممنوع
سرپرست شهرداری سقز نیز با اشاره به اینکه بارش برف و برودت هوا و همچنین یخبندان و لغزندگی معابر مشکلاتی برای تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده ایجاد کرده است، از شهروندان خواست از تردد غیرضروری با وسیله نقلیه شخصی در شهر خودداری کرده و در صورت ضرورت وسایل نقلیه خود را به امکانات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
لقمان شیخ عزیزی اظهار داشت: مردم از پارک خودروهای خود در حاشیه معابر اصلی نیز خودداری کرده و از قرار دادن هر گونه شی، کالا و یا تخلیه ضایعات و نخاله ها و وسایل مازاد در داخل کانال ها بپرهیزند تا ضمن همکاری با نیروهای خدمات شهری، امکان خدمت رسانی سریعتر و مطلوب تر فراهم شود.
وی یادآور شد: امکانات و تجهیزات شهرداری محدود بوده و با توجه به حجم بالای معابر و شیریان اصلی، لازم است شهروندان ضمن همکاری با عوامل شهرداری، صبوری کرده تا برف روبی و نمک پاشی معابر با سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 1168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha