بارش 30 سانتی متری برف پاییزی در شهر پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک شهرستان پیرانشهر گفت: ارتفاع اولین برف پائیزی در پیرانشهر به بیش از ۳۰ سانتی متر رسید و پیش بینی می شود بارش‌ها به صورت متناوب تا حوالی ظهر جمعه( ۷ آذرماه) در منطقه تداوم داشته باشد.

عبدالرحمان ابراهیمی،در خصوص آخرین وضعیت بارش برف در این شهرستان به خبرنگار کردپرس گفت: بر اساس پیش بینی های اداره هواشناسی سینوپتیک اصلی شهرستان پیرانشهر که از چند روز قبل اعلام شده بود شاهد ورود سامانه بارشی فعالی از اواخر وقت روز چهارشنبه( ۵ آذرماه) به منطقه بودیم.

او ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی از اوایل بامداد روز پنجشنبه( ۶ آذرماه) در پیرانشهر شروع و با توجه به افت سریع و با شیب تند دمای هوا بتدریج بارشها از ساعت ۸ صبح تبدیل به برف شد.

رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک پیرانشهر بیان کرد: ارتفاع برف در داخل شهر پیرانشهر هم اکنون به بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است و این در حالیست که میزان بارندگی از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تا ساعت ۲۱ پنجشنبه شب ۶۵/۹ میلیمتر به ثبت رسیده است.

ابراهیمی اضافه کرد: پیش بینی می شود بارش‌ها کم و بیش و به صورت متناوب تا حوالی ظهر جمعه( ۷ آذرماه) در منطقه تداوم داشته باشد.

رئیس اداره هواشناسی پیرانشهر اضافه کرد: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده به طور متناوب در منطقه فعالیت خواهد داشت.

او در خاتمه با اشاره آمارهای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی پیرانشهر در سال زراعی جاری عنوان کرد: آمار های ثبت شده حاکی از آن است که از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر۹۹ تا کنون) مجموع بارندگی در پیرانشهر به ۱۷۳/۴ میلیمتر رسیده است که هم نسبت به نرمال درازمدت و هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

کد خبر 1159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha