هیچ آبی از کردستان به استان‌های دیگر منتقل نمی‌شود/لزوم حضور قوی تشکلات کشاورزی در صحنه تولید

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: هیچ آبی از سدهای کردستان به دیگر استان ها منتقل نمی رود و این بحث از اساسا تا این لحظه مطرح نیست.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا در نشست هم اندیشی با اعضای تشکل های بخش کشاورزی استان کردستان، اظهار کرد: در بعضی از سایت ها و محافل بحث انتقال آب استان به دیگر استان ها مطرح می شود که این بحث تاکنون مطرح نشده و در دستور کار قرار ندارد.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته بخش کشاورزی مورد توجه جدی مسئولان و فرزندان این استان قرار گرفته است، افزود: از همان روز اول حضور در استان موضوع آب را مورد توجه قرار دادیم و توانستیم برای استان تخصیص ۹۶ هزار هکتاری بگیریم که این مسئله برای استان و توسعه کشاورزی آن حایز اهمیت فراوان است.

استاندار کردستان ادامه داد: برای خط انتقال آب سد آزاد به دشت های شرقی استان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و برای سد ژاوه تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مرادنیا در ادامه سخنان خود تشکلات بخش کشاورزی را به حضور جدی تر در صحنه تولید فراخواند و یادآور شد: در محصولی مانند توت فرنگی که کردستان قطب تولید آن است قیمت این محصول به جای بازار تهران باید در خود استان تعین شود کە درآمد بیشتری نصیب کشاورزان شود.

وی بیان کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به صندوق حمایت کشاورزی تزریق کنیم تا بتواند این بخش را مورد حمایت جدی تر قرار دهد.

استاندار کردستان گفت: یکی دیگر از ظرفیت های استان بخش شیلات است که مغفول واقع شده است و اصولا میزان تولید آن با میزان آب موجود در استان همخوانی ندارد.

مرادنیا در ادامه به فضای سرد انتخابات در استان نیز گریزی زد و اظهار کرد: عرصه انتخابات برای مردم محدود شده است، با این وجود نباید با صندوق رای قهر کرد.

وی افزود: به عنوان فرزند و دلسوز کردستان دوست ندارم که استان ما در انتخابات جزو استان های آخر در مشارکت باشد و در انتخابات کم رمق ظاهر شود.

کد خبر 11555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha