مجلس بودجه کافی برای اتمام طرحهای نیمه تمام ایلام اختصاص می دهد

سرویس ایلام - رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس در ایلام عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در حوزه راهسازی، تونل کبیرکوه، سامانه گرمسیری و… حتماً مجلس بودجه‌های کافی را اختصاص خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدباقر قالیباف بیان کرد: امروز از پروژه‌های مختلفی در سطح استان بازدید شد، ایلام فرصت‌های بزرگی در انرژی و تجارت و کشاورزی و تروریستی و عتبات عالیات که افتخار بزرگی برای این استان است که یک فرصت بزرگ فرهنگی و اقتصادی است، سوال اینجاست چرا این استان نباید فرصت سرمایه گذاری‌های بزرگ باشد؟

وی ادامه داد: حتماً طرح‌های نیمه تمام این استان در اولویت کاری مجلس قرار خواهد گرفت، در بودجه ۱۴۰۰، تحول بزرگی در بودجه ایجاد شده و برای اولین بار در زمینه محرومیت‌زدایی و آب روستایی و تملک دارایی سطح استانی مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه دهها میلیارد دلار برای طرح سامانه گرمسیری در ایلام هزینه شده است، افزود: اختصاص چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در اولویت مجلس قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۲۶۰ میلیارد تومان در سال جاری برای توسعه روستاهای این استان اختصاص یافته و قطعاً به روستاهای محروم استان توجه ویژه ای خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام، افزود: آسیب‌های اجتماعی نظیر بیکاری، حاشیه نشینی، مهاجرت و دیگر آسیب‌های اجتماعی حتماً نیازمند توجه ویژه است و قطعاً مجلس به این بخش نیز ورود خواهد کرد.

قالیباف تصریح کرد: ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه اربعین و مرز در این استان برای تحول اقتصادی وجود دارد، این بخش‌ها نیازمند سرمایه گذاری هستند.

او گفت: تمامی مصوبات سفرهای نظارتی مجلس به طور شفاف برای مردم اطلاع رسانی می‌شود، حتماً مردم و رسانه از مسئولان اجرای این مصوبات را مطالبه کنند.

به گزارش کردپرس، رییس مجلس شورای اسلامی امروز وارد ایلام شد و از سه شهرستان آبدانان، مهران و چرداول بازدید داشت.

کد خبر 11158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha