چرایی تهدید اردوغان به اقدام نظامی علیه کمپ مخمور در عراق

سرویس جهان- برخی تهدید اردوغان به اقدام نظامی علیه کمپ مخمور در عراق را ناشی از تلاش رییس‌جمهور ترکیه برای دور کردن اذهان از مشکلات اقتصادی این کشور می دانند و معتقدند ترکیه سالهای زیادی برای بستن آن کوشیده اما موفقیتی نداشته است.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در تازه ترین اظهارات خود علیه پ.پ.ک، نسبت به اقدام نظامی علیه کمپ آوارگان ترکیه در داخل خاک عراق هشدار داده است. مقامات ترکیه می گویند کمپ مخمور توسط پ.ک.ک اداره می شود.

آروز ییلدز، منتقد اردوغان در این باره به المانیتور گفت: هدف اردوغان از بیان این اظهارات دور کردن اذهان مردم ترکیه از مشکلات اقتصادی و تحریک احساسات ناسیونالیستها در کشور است.

هشیار اوزسوی، نماینده حزب کردگرای دموکراتیک خلق ها در ترکیه درباره جدی بودن تهدید اردوغان به این نشریه گفت: اگر ترکیه بتواند موافقت عراق و سازمان ملل را به دست آورد در اقدام نظامی علیه ساکنان کمپ مخمور درنگ نمی کند.

یک مقام عراقی در این خصوص به رویترز گفته است ترکیه هفته گذشته به دولت عراق نسبت به اقدامات به اصطلاح تروریستی و وابسته بودن کمپ به پ.ک.ک اعتراض کرده و بغداد قول داده است در این باره تحقیق کند.

این مقام عراقی که نامی از وی برده نشده، ادعا کرده که تحقیق مقامات عراقی نشان داده که این کمپ تحت کنترل پ.ک.ک قرار دارد و از دسترسی دولت به داخل کمپ جلوگیری می شود.

یکی مقامات ترکیه ادعا کرده است که کمپ مخمور به یکی از مراکز لجستیکی حمله به ترکیه تبدیل شده و به گفته او« پاکسازی کمپ مخمور از عوامل پ.ک.ک برای آنکارا به یک اولویت تبدیل شده است».

المانیتور با اشاره به اینکه که ترکیه حدود ۵۰۰۰ نیرو در اقلیم کردستان مستقر کرده و عملیات متعددی علیه پ.ک.ک در این منطقه انجام داده، نوشت: اربیل و بغداد نمی توانند در مقابل حمله احتمالی ترکیه علیه کمپ مخمور مخالفت کنند

کد خبر 10979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha