دستور بشیر حداد برای پیگیری قطع درختان در مناطق مرزی اقلیم کردستان توسط ارتش ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – بشیر حداد نایب رئیس مجلس عراق به کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس این کشور و شمار دیگری از نمایندگان دستور داد موضوع قطع درختان و تخریب مناطق کوهستانی در مرز بین اقلیم کردستان با ترکیه توسط ارتش این کشور را پیگیری نمایند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، دفتر رسانه ای نایب رئیس مجلس عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد بشیر حداد با علی رضا گونای سفیر ترکیه در عراق دیدار و درباره عملیات قطع درختان و تخریب اراضی شمال این کشور توسط ارتش ترکیه گفتگو کرد.

براساس این بیانیه، سفیر ترکیه در این دیدار اعلام کرد عملیات مذکور در مناطق مرزی داخل ترکیه انجام می شود.

بیانیه مذکور همچنین خاطرنشان می کند: بشیر حداد به کمیته امور امنیتی و دفاعی مجلس و شماری از نمایندگان دستور داد موضوع قطع درختان و تخریب اراضی مناطق مرزی اقلیم کردستان را با هدف اطلاع از واقعیت های میدانی و ارائه گزارشی به مجلس درباره تحولات این موضوع پیگیری نمایند.

براسس این بیانیه، بشیر حداد همچنین تأکید کرد: ادامه عملیات نظامی و بمباران بی هدف مناطق مذکور باعث وارد آمدن زیان گسترده ای به غیر نظامیان و دارایی هایشان شده است و این اقدام ضربه ای به حاکمیت عراق و روابط دو کشور همسایه است. از این رو باید این موضوع به روش های مسالمت آمیز و از طریق گفتگو حل شود.

یادآور می شود اخیرا رسانه های اقلیم کردستان تصاویر و ویدئوهایی از اقدام ارتش ترکیه به قطع درختان و تخریب اراضی مناطق گسترده ای در داخل اقلیم کردستان را منتشر کرده اند.

کد خبر 10920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha