7500 نفر در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شدند

سرویس کردستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابندای سال جاری تا کنون 7 هزار و ۵۰۰ نفر در مرز باشماق مریوان توسط اعضای جمعیت هلال احمر استان غربالگری کرونا شدند.

به گزارش کُرد پرس، پیام جلالی در جریان بازدید از پایگاه مرزی جمعیت هلال احمر کردستان در مرز باشماق مریوان، با اشاره به اینکه غربالگری مسافران توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر و با همکاری مرکز بهداشت مریوان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: طرح غربالگری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور به هلال احمر واگذار شده که از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در مرز رسمی باشماق مریوان مستقر شده و به غربالگری مسافران پرداخته‌اند.

وی افزود: علاوه بر مرز باشماق، جمعیت هلال احمر برای راه اندازی پایگاه غربالگری کرونا در مرز سیرانبند بانه نیز اعلام آمادگی کرده است و در صورت باز شدن مرز، این امر انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک و پنج هزار ژل ضدعفونی دست در میان مراجعه کنندگان مرز توزیع شده است.

جلالی یادآور شد: علاوه بر این حدود ۲۰۰ نفر از نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و داوطلبانی که در اجرای طرح شهید سردار قاسم سلیمانی مشارکت داشتند امسال تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون مابقی نجاتگران نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر کردستان در طرح‌های پیشگیرانه کرونا شرکت داشته و به هموطنان ارائه خدمت کرده‌اند.

کد خبر 10904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha