مديران  اختيار كافي براي واگذاري طرح ها به بخش خصوصي ندارند

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: زماني كه يك مدير اختيار كافي براي واگذاري طرح ها به بخش خصوصي ندارد و نگران از تصميمات خود است توسعه سرمايه گذاري با مشكلاتي روبرو مي شود.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" امروز چهارشنبه در جلسه شوراي گفتگوي استان با اشاره به ماده 27 قانون الحاق با موضوع واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی و زمينه سازي براي فعاليت اين بخش تصريح كرد: زماني كه يك مدير اختيار كافي براي واگذاري طرح ها به بخش خصوصي ندارد و نگران از تصميمات خود است توسعه سرمايه گذاري با مشكلاتي روبرو مي شود.

نماينده عالي دولت در استان افزود: اگر یک قانونِ مصوب اجرا نمی‌شود، یعنی برای اجرا با چالش مواجه است که بخش قابل توجهی از این چالش‌ها را می‌توانیم در داخل استان مرتفع کنیم.

وي بيان داشت: با توجه به اينكه ماده 27 كه شرايط فعاليت بخش خصوصي و اختيارات مديران را تعيين كرده است لذا مي توان در نشست با دستگاه هاي نظارتي و بازرسي، مسائل اين موارد را بررسي و زمينه را براي توسعه بيش از پيش سرمايه گذاري در استان فراهم ساخت.

استاندار كرمانشاه با تاكيد برحل مشكلات اداري و قانوني مديران براي واگذاري طرح ها به بخش خصوصي و بكارگيري ظرفيت هاي اين بخش براي توسعه سرمايه گذاري اظهار داشت: اگر مشكلات مديران براي انتقال پروژه ها به بخش خصوصي حل نشود زمينه هاي توسعه سرمايه گذاري به منظور استفاده از ظرفيت هاي مختلف شكل نخواهد گرفت لذا بايد تلاش كنيم كه موانع واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را مرتفع كنيم.

مقام عالي استان بيان داشت: ماده 27 يك ظرفيت بسيار بزرگ براي توسعه استان است كه به صورت شفاف و دقيق در نشست با دستگاه هاي نظارتي و بازرسي مي توانيم از اين ظرفيت براي توسعه استان كه منجر به اشتغالزايي و رونق اقتصادي مي شود، استفاده كنيم.

وي همچنين تاكيد كرد: در استفاده از ماده 27 براي واگذاري طرح ها به بخش خصوصي بايد تلاش شود كه ضمانت هاي ايجاد اشتغال و تلاش بخش خصوصي براي رونق اقتصادي كه منفعت كل جامعه را به دنبال داشته باشد، حاصل گردد.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: با پيگيري و بررسي هاي دقيق مي توان نسبت به حل چالش هاي پيش رو اقدام كرد و بايد توجه داشته باشيم كه مشكلات استان را بايد در داخل خود استان با پيگيري، تلاش و جديت حل كرد.

بايد تلاش شود كه ارزش سهام عدالت منجر به توسعه استان شود

استاندار كرمانشاه همچنين در ادامه سخنان خود با اشاره به ميزان سرمايه گذاري سهام عدالت در استان خواستار برنامه ريزي دقيق به منظور بكارگيري اين سهام در جهت انتقال سود آن به مردم و در نهايت كمك به روند توسعه استان شد.

بازوند تاكيد كرد: ارزش سهام عدالت يك فرصت بسيار بزرگ براي توسعه استان است كه با برنامه ريزي و همفكري مي توان سود سهام را علاوه بر انتقال آن به عموم جامعه در روند توسعه استان نيز بكار گرفت.

بيش از 70 درصد مردم استان محدوديت هاي كرونايي را رعايت كرده اند

وي همچنين با اشاره به اعمال طرح محدوديت هاي هوشمند مديريت كرونا بيان داشت: خوشبختانه بيش از 70 درصد مردم استان اين محدوديت ها را رعايت كرده اند كه جاي تقدير و تشكر از اين عزيران را دارد و اميدواريم كه بقيه هم اين محدوديت ها را كه براي سلامتي عموم مردم در نظر گرفته شده، را رعايت كنند.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: قبل از اعمال محدوديت ها ميزان بسترهاي در بيمارستان ها بيش از 1200 بستري و فوتي ها در روز به 26 مورد رسيد اما پس از اعمال مديريت هوشمند كنترل، ميزان بستري ها به 860 بستري و فوتي ها نيز به 11 مورد كاهش پيدا كرده است لذا هر چقدر كه محدوديت ها را رعايت كنيم به همان ميزان بستري ها و فوتي ها نيز كاهش پيدا خواهد كرد.

بازوند از اتاق بازرگاني و خيرين استان خواست كه در اين شرايط با توجه به تعطيلي بسياري از مشاغل، همدلي و همراهي خود را همچون گذشته براي رفع مشكلات معشيتي نيازمندان بكار گيرند.

وي تاثير اعمال محدوديت ها و مديريت هوشمند را علاوه در كمك به كاهش شيوع بيماري كرونا در رفع خستگي كادر درمان نيز موثر عنوان كرد.

*ماده 27:

دستورالعمل شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیر دولتی (دستورالعمل موضوع ماده 27 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 1393 مجلس شورای اسلامی)

کد خبر 1065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha