تأکید اربیل و پاریس بر حمله به داعش در کرکوک و خانقین

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ریاست اقلیم کردستان و هیأت نظامی فرانسه بر ضرورت تسریع در انجام عملیات نظامی با حضور نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق و ائتلاف بین المللی برای ریشه کنی داعش و جلوگیری از تکرار حملات این تشکیلات تروریستی در مناطق کرکوک و خانقین تأکید کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، سرهنگ اشیل فرمانده نیروهای فرانسوی عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه و هیأت همراهش با شیخ جعفر شیخ مصطفی نایب رئیس اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد.

براساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان، در این دیدار طرفین آخرین تحولات امنیتی و تحرکات داعش در منطقه و همچنین حملات تروریست ها به مواضع و مقرهای نیروهای پیشمرگ در محورهای کرکوک و خانقین را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین درباره هماهنگی نظامی و برنامه ریزی برای انجام عملیات نظامی مشترک و روابط و هماهنگی بین نیروهای پیشمرگ و ائتلاف بین المللی و سایر مسائل منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

نایب رئیس اقلیم در این دیدار از کمک ها و تلاش های نظامیان فرانسوی در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه داعش تقدیر کرد.

شیخ جعفر شیخ مصطفی همچنین بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات مشترکی با مشارکت نیروهای پیشمرگ، ارتش عراق و ائتلاف بین المللی برای ریشه کنی داعش و جلوگیری از تکرار حملات این تشکیلات تروریستی در منطقه تأکید کرد.

هیأت فرانسوی نیز در این دیدار، خطر داعش را یک تهدید جدی دانست و اعلام کرد: طرفین در زمینه ضرورت هماهنگی و همکاری و انجام عملیات مشترک بین نیروهای پیشمرگ، ارتش عراق و ائتلاف بین المللی علیه داعش با هدف کنترل کامل بر منطقه و تأمین امنیت آن اتفاق نظر دارند.

کد خبر 10228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha