حکومت AKP برای مردم کُردستان ترکیه، عراق و سوریه مانند اسرائیل برای مردم فلسطین است

سرویس ترکیه - HDP با محکوم کردن جنگ افروزی های حکومت ترکیه در کردستان عراق و سوریه، آن را اسرائیل مردم کرد خواند.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای در سخنرانی هفتگی خود در مقر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با یادآوری کشتارهای 2016 در کردستان ترکیه توسط حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) آن را اسرائیلی دانست که در کردستان ترکیه، کردستان عراق و کردستان سوریه بر علیه مردم کُرد می جنگد و کشتار می کند.

سخنگوی HDP گفت: «رژیم حزب عدالت و توسعه که در ویترین ها برای فلسطین اشک می ریزد، از طریق روابط خود با اسرائیل در حمله بر علیه فلسطینی ها شریک است. از سال های 2000 به این سمت با فروختن میلیاردها دلار سیمان، میلگرد، و محصولات عمرانی دیگر، در ساخته شدن دیوار های حایل و حبس فلسطینی ها توسط اسرائیل شریک است. حکومت AKP در واقع به گروه های اخوانی اولویت می دهد نه حقوق مردم فلسطین؛ به عبارت دیگر در این معادله مرگ و زندگی (فلسطینیان) AKP باز هم به اولویت های ایدئولوژیک خودش می پردازد. حتی در بین گروه های فلسطینی هم جدایی و دوقطبی ایجاد می کند.»

او ادامه داد: «اگر حکومت عدالت و توسعه دیدگاهی بر اساس اصول حقوق بشر نسبت به بمباران شهرهای فلسطین و کشتار غیر نظامیان داشت، خودش در سال 2016 در سور، جزیر، نصیبین، و شرناخ درست مانند کاری که حکومت اسرائیل از گذشته تا کنون با غزه می کند، با تانک و توپ ترور سیستماتیک انجام نمی داد. اگر حکومت پایبند به اصول (حقوق بشر) بود، کانال های گفتگو و مذاکره برای رسیدن به راه حل را باز نگه می داشت و امروز شاهد مهاجرت و مرگ جوانانمان نبودیم. آنهایی که در فلطسین برای مردم دم از مقاومت می زنند، در کشور خودشان علیه مردم کُرد از اسرائیل بدتر هستند و حقوق مردم کُرد را پایمال می کنند که این به دلیل ریاکاری و دو رویی آنهاست.»

گونای با اشاره به جنگ ترکیه در اقلیم کردستان عراق گفت: «حزب عدالت و توسعه به عنوان رژیمی که بقای خودش را به تداوم جنگ و درگیری وابسته می بیند، جنگ را به اقلیم کردستان برده است. عملیاتی که از دهه 90 میلادی آغاز شده چیزی جز مرگ و و بار اقتصادی بر دوش مردم زحمتکش نداشته است. این حملات از این پس تنها باعث عمیق تر شدن مسئله کُردها و بحران های اقتصادی خواهد شد. مسئولان حکومت مافیایی که جنگ را به کشور تحمیل می کنند کسانی هستند که مرگ را برای فرزندان مردم و تجمل و خوشگذرانی را برای فرزندان خودشان می خواهند. ما به مبارزه خودمان برای به پایان رساندن این سیاست فرقه ای کثیف و نظامی گری و ریاکاری هم در کشورمان و هم در جغرافیای خاورمیانه ادامه می دهیم. و با مردمی که از این حکومت به تنگ آمده اند خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستیم.»

سخنگوی HDP همچنین با یادآوری بستن آب فرات به روی کردستان سوریه گفت: «حزب عدالت و توسعه به طور سیستماتیک از قطع آب به عنوان سلاحی بر علیه مردم شمال و شرق سوریه استفاده می کند. سلاحی بر علیه مردمی که درگیر همه گیری (کرونا) و جنگ هستند. این حکومت بر خلاف تمام توافق نامه های بین المللی که امضایشان کرده است عمل می کند، و با این کار بر علیه مردمی که درگیر همه گیری و جنگ هستند، جنایت بر علیه بشریت انجام می دهد.»

کد خبر 10184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha