غربالگری محله‌ محور در ایلام در حال انجام است

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ضمن ابراز رضایت از همراهی خوب مردم در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند مبارزه باکرونا از بهبود نسبی آمار کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: بیش از ۹۰ درصد اصناف و بازاریان محدودیت های اعمال شده را رعایت نموده اند و تردد های شبانه کاهش محسوس داشته است و ادارات، دستگاه ها، ارگان ها، نهادها و سازمان‌ ها نیز همراهی بسیار خوبی در اجرای طرح داشته اند.

وی با اشاره به این مهم که نتیجه این همکاری و همراهی مردم، اصناف و بازاریان و دستگاه‌های اجرایی در رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی یکی دو هفته دیگر با کاهش ابتلا و مرگ و میر، مشخص می‌شود هر چند اقداماتی که در هفته های گذشته انجام داده ایم الان در حال نتیجه دادن است و در برخی مناطق میزان بسترهای ما با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

وی با عنوان این موضوع که در روزهای گذشته تا ۱۱ نفر در روز فوتی داشته ایم، گفت: با رعایت و همکاری مردم امروز این میزان به حدود چهار نفر رسیده است و انشاءالله به زودی شاهد فروکش کردن تعداد مبتلایان و فوتی ها به طرز معناداری در استان باشیم و البته این مستلزم تداوم همکاری مردم تا پایان محدودیت ها است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تست ها در استان گفت: ممکن است در روزهای آینده شاهد افزایش میزان ابتلا به سبب افزایش تست ها باشیم چراکه در طرح جدید محدودیت‌ها میزان تست ها از ۳۰هزار تست کرونا در کشور به ۱۰۰ هزار رسیده است و این بدان معناست که در استان ما که روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تست کرونا انجام می شد از شنبه به بیش از ۹۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

استاندار ایلام افزایش میزان ابتلا به دلیل افزایش تست ها را نشانه خوبی در روند کنترل بیماری عنوان کرد و گفت: هرچقدر بتوانیم افراد مبتلا به کرونا را بیشتر شناسایی کنیم ضمن اینکه از ورود آنها به جامعه و ابتلای دیگران جلوگیری می شود روند درمان و مراقبت از بیماران زودتر آغاز می شود.

وی افزود: غربالگری محله‌ای کار بسیار بزرگی است که به همت بسیج و سپاه و با همکاری هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط به خوبی در استان در حال انجام است.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که در این طرح دو نوع غربالگری داریم، گفت: اولین مورد آن غربالگری مستقیم است که بعد از شناسایی بیمار، همراهان و کسانی که با وی در ارتباط بوده اند تست خواهند شد و مبتلایان در قرنطینه قرار میگیرند و تا زمانی که تست آنها مثبت نشود از قرنطینه خارج نمی شوند.

وی در ادامه گفت: اما در روش غربالگری غیر مستقیم یا معکوس افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، افراد مسن، خانم های باردار و ... بایست در منزل بمانند و در اجتماع حاضر نشوند.

وی افزود: در این طرح سعی می شود از طریق نزدیکان و اقوام و یا خود عوامل بسیج و سپاه نیازهای این افراد تامین شود تا در اجتماع حاضر نشوند.

کد خبر 1012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha