889 طرح سهم آذربایجان غربی در هفته دولت

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی از افتتاح و کلنگ زنی 889 طرح عمرانی و اقتصادی درهفته دولت در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در روز دوم هفته دولت و در آیین افتتاح 38 طرح آبرسانی روستایی آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته دولت 889 طرح عمرانی و اقتصادی با 20 هزار و 261 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری در‌ این استان و کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این طرح ها شامل 616 طرح عمرانی ، 15 طرح اقتصادی و 176 طرح کشاورزی است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد و 82 طرح عمرانی نیز در این ایام کلنگ زنی می شود.

خوی پیشتاز طرح های اجرایی هفته دولت

فرماندار خوی از افتتاح و کلنگ زنی نزدیک به 119 طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 761 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

عابدی فرماندار خوی اظهار داشت: در مراسم هفته دولت شهرستان خوی تعداد 113 طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر 700 میلیارد ریال و تعداد 6 طرح خدماتی، تولیدی و صنعتی با اعتبار بالغ بر 61 میلیارد ریال و با اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر، افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

ساماندهی آبشار شلماش سردشت، در هفته دولت

فرماندار سردشت گفت: 55 طرح عمرانی با حدود 300 میلیارد ریال اعتبار به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان افتتاح می شود.

نژاد جهانی افزود: از جمله این طرح ها می توان به 39 طرح عمران روستایی با اعتبار 16 میلیارد و 960 میلیون ریال در دهیاری های بخش مرکزی و وزینه و پنج طرح مشارکتی به ارزش 66 میلیارد و 734 میلیون ریال در شهرها و جاده های این شهرستان اشاره کرد.

وی با اشاره به گلنگ زنی 5 طرح دیگر در این شهرستان گفت: سالن چند منظوره روستایی نلاس و نیشکولان، ساخت خط تغذیه گاز روستاهای محور دوله توو و گازرسانی به محورهای فقه خدریان و بیوران با 21 روستا در کنار ساماندهی آبشار شلماش این طرح ها را شامل می شود.

افتتاح و کلنگ زنی بزرگراه تمرچین – پیرانشهر – نقده

فرماندار پیرانشهر گفت: مجموع طرح های در دست افتتاح و کلنگ زنی در هفته دولت در پیرانشهر حدود 800 میلیارد ریال است که این طرح ها شامل بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، گاز رسانی، توسعه عمران شهری، توسعه عمران روستایی، گردشگری و ورزش و جوانان خواهند بود.

وی ادامه داد: طی هفته دولت در سال جاری چندین طرح عمرانی با هزینه 131 میلیارد و 363 میلیون ریالی در این شهرستان افتتاح و هفت طرح بزرگ با 668 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار نیز دراین شهرستان کلنگ زنی می شود.

علی ترابی افزود: بزرگراه تمرچین – پیرانشهر - نقده با 500 میلیارد ریال اعتبار به طول 37 کیلومتر با بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح های بزرگی است که طی این هفته کلنگ زنی می شود.

برخورداری از خدمات رفاهی و زیربنایی 15 هزار نفر جمعیت روستایی سلماس

مرتضی اصغری فرماندار سلماس در خصوص برنامه های هفته دولت در این شهرستان گفت: 60 طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با ٢٧٠ میلیارد ریال اعتبار همزمان با بزرگداشت هفته دولت امسال در این شهرستان بهره برداری می شود.

وی افزود: این طرح ها شامل اجرای پارک کودک در 12 روستا، 9 طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی و 6 پروژه برق و نیرو در سطح شهرستان، طرح آبرسانی به پنج روستا و گاز رسانی به سه روستا است که با بهره برداری از این طرح ها که اعتبارات آنها به صورت ویژه از سوی استاندار آذربایجان غربی تخصیص یافته، افزون بر 15 هزار نفر از جمعیت روستایی سلماس از خدمات رفاهی و زیر بنایی برخوردار می شوند.

اصغری گفت: 28 پروژه کشاورزی و آبخیزداری و آبیاری نوین و 9 واحد مسکن مددجویی نیز از جمله دیگر طرح های افتتاحی هفته دولت در این شهرستان به شمار می رود که در مناطق محروم و دور افتاده روستایی احداث و تکمیل شده است.

بهره برداری آب شرب 8 روستا در بوکان

فرماندار بوکان گفت: بهره برداری از 38 طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و رفاهی با 400 میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این شهرستان آغاز می شود.

جمال خسروی افزود: از این تعداد 24 طرح با اعتبار 110 میلیارد ریال در بخش عمران روستایی، هفت طرح با اعتبار 180 میلیارد ریال در بخش عمران شهری و چهار طرح با 53 میلیارد ریال اعتبار 53 میلیارد ریال در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است.

فرماندار بوکان بیان کرد: در هفته دولت امسال، آب شرب هشت روستای داش آغل، اوینه چی، هواره برزه، ترکماکندی، حسن آباد، قلایچی، جوانمرد و کانی الله سیده با بیش از 300 خانوار بهره برداری می شود.

خسروی در خصوص بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی نیز گفت: در این بخش نیز گاوداری صنعتی 100 راسی، قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز و سفید، یخ خوراکی قالبی و تجهیز 37 هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار با اشتغالزایی 24 نفر به بهره برداری می رسد.

تکاب پیشتاز بهره برداری طرح های گردشگری و صنایع دستی در هفته دولت

فرماندار تکاب گفت: همزمان با هفته دولت 30 طرح عمرانی، کشاورزی، آموزشی، تولیدی و خدماتی با 180 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: نخستین مرکز آموزش هتلداری پس از سال ها در تکاب راه اندازی و تجهیز شده است، همچنین مجموعه هتل، سینما و تالار تخت سلیمان از مهمترین طرح های این شهرستان در بخش گردشگری است که با سرمایه گذاری بیش از 80 میلیارد ریال احداث، تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: برای ساماندهی و بهبود راه دسترسی به مجموعه آبگرم روستای هدف گردشگری قینرجه تکاب و ساماندهی مجتمع آبگرم روستای احمدآباد بخش تخت سلیمان بیش از 18 میلیارد ریال هزینه شده است. علاوه بر این در هفته دولت امسال عملیات اجرایی طرح ساخت نخستین مرکز آموزش و ترویج صنایع دستی تکاب در زمینی به مساحت 550 مترمربع با اعتبار پنج میلیارد و 600 میلیون ریال آغاز خواهد شد.

افتتاح و بهره برداری طرح های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان

ایرج شجاعی فرماندار مهاباد گفت: ۴۷ طرح با یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در مهاباد به بهره برداری می رسد که گازرسانی به روستای کوسه کهریز، افتتاح چندین پروژه بخش سلامت و ورزش و مرکز غربالگری سرطان از مهم ترین آنهاست.

ناصر امیری فرماندار میاندوآب هم از افتتاح ۵۳ طرح عمرانی با اعتبار 500 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبرداد و گفت: آغاز طرح ساماندهی رودخانه زرینه رود و هشت طرح آبیاری نوین از مهم ترین طرح های افتتاحی شهرستان میاندوآب خواهد بود.

فرامرزی فرماندار نقده هم افزود: ۲۴ طرح و پروژه با اعتبار هزینه شده پروژه های آماده افتتاح حدود ۴۸۸ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید

عبدالله نژاد فرماندار پلدشت اظهار داشت: در هفته دولت سال جاری ۲۰ پروژه عمرانی از جمله پروژه های گازرسانی روستایی، طرح های عمرانی شهری و روستایی، مرکز جامع سلامت، برق رسانی، احداث مدرسه، خط انتقال سد کرم اباد و شبکه زهکشی پایاب سد قیجاج با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان در شهرستان پلدشت به بهره برداری خواهد رسید.

شاهین علیزاده فرماندار ماکو نیز با اشاره به بهره مندی ۳۳۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی در هفته دولت در این شهرستان گفت: عملیات گازرسانی به ۸ روستای محمدکندی، دانالو، تازه کند، میلان، حسوشیری، شاطر، محمد آباد و تخته دوزی بخش مرکزی و بازرگان با اعتباری حدود ۶۷ میلیارد ریال از جمله طرحهای مهم و قابل افتتاح خواهد بود و امسال همزمان با هفته دولت بیش از ۱۸ طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال در شهرستان ماکو کلنگ زنی و یا به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالهی اصل سرپرست فرمانداری شوط هم از افتتاح ۲۵ پروژه عمرانی، رفاهی، خدماتی، آموزشی، ورزشی و کشاورزی در این شهرستان خبرداد.

کد خبر 85276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha