دادگاه عالی فدرال بررسی شکایت مربوط به لغو دفاتر نمایندگی‌های وزارت آموزش و پرورش عراق در اقلیم کردستان را رد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دادگاه عالی فدرال بررسی شکایت مربوط به لغو نمایندگی‌های وزارت آموزش و پرورش عراق در اقلیم کردستان را رد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان ۲۴، روز سه شنبه دادگاه عالی فدرال شکایت مربوط به لغو دفتر نمایندگی‌های وزارت آموزش و پرورش عراق در اقلیم کردستان را که بر علیه محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق و وزیر آموزش و پروش دولت فدرالی طرح شده بود را رد کرد.

دادگاه عالی فدرال عراق دلیل رد این شکایت را عدم وجود الزام منافع برای طرح شکایت دانست.

این در حالی است که روز سه شنبه نخست وزیر عراق در چارچوب نظارت بر بخشهای خدمات رسانی و روند آموزش و پرورش در تمام استانهای عراق با ابراهیم نامس جبوری وزیر آموزش و پرورش عراق و آلان حمه سعید وزیر آموزش و پرورش اقلیم کردستان دیدار کرد.

 به گزارش بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، سودانی در خصوص همه موانع و چالشهای پیش روی نظام آموزش و پرورش در اقلیم کردستان و سراسر عراق مطلع شده است همزمان به گامهای مشارکتی وزارت آموزش و پرورش فدرالی و وزارت آموزش و پرورش اقلیم کردستان به منظور تداوم روند تحصیلی مطابق با سال تحصیلی اشاره شده است.

همچنین محمد شیاع سودانی به اهمیت تامین نیازهای تحصیلی دانش آموزان  مدارس عربی در اقلیم کردستان به منظور تداوم روند تحصیل در سال جاری و سالهای متمادی آینده پرداخت. او همچنین حمایت خود را از بخش آموزش و پرورش به منظور حصول اطمینان از کسب اهداف و تامین خدمات آموزشی برای همه دانش آموزان عراق به عنوان بخشی از راهبردهای آموزشی مانند آنچه که در برنامه دولت آمده است، ابراز داشت.

همچنین در همین روز (سه شنبه) دانش آموزان آموزش و پرورش عراق در اربیل اعتراضات خود را در خصوص لغو تصمیم تعطیلی دفاتر آموزش و پرورش و بازگرداندن اجباری آوارگان و تعطیلی اردوگاههای تربیت دادند و از سودانی خواستند که از تصمیم تعطیلی مدارس آموزش و پرورش عراق  در اقلیم کردستان منصرف شود و اجازه دهد که آنها برای ادامه تحصیل در شهرهای اقلیم کردستان باقی بمانند. آن

کد خبر 2769977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha