تشدید بی ثباتی اقلیم کردستان در صورت حمله گسترده ترکیه به پ.ک.ک

سرویس جهان- محمد صالح هشدار داد در صورتی که ترکیه بخواهد حمله زمینی وعده داده شده علیه پ.ک.ک در خاک عراق را عملی کند، اقلیم کردستان با بی ثباتی بیشتری مواجه خواهد شد.

به گزارش کردپرس، مقامات ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور وعده داده اند در ماههای آینده عملیات نظامی گسترده تری، برای از بین بردن پ.ک.ک در خاک عراق و اقلیم کردستان انجام خواهند داد. دولت ترکیه تلاش کرده است اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق را در این حمله با خود همراه کند.

اما دکتر محمد صالح، کارشناس مسائل کردها و پژوهشگر انستیتو تحقیقات سیاست خارجی هشدار داده است که این عملیات امنیت اقلیم کردستان را بیش از پیش به خطر خواهد انداخت.

او به نشریه نیوعرب گفته است اقلیم کردستان هم اکنون هم با تهدیدهای جدی روبروست و در صورت اجرای عملات نظامی ترکیه، با بی ثباتی بیشتری مواجه خواهد شد.

این کارشناس مسائل کردها در توضیح وضعیت و موقعیت دشوار اقلیم کردستان گفت: دولت اقلیم کردستان نه قادر است از حمله نظامی ترکیه جلوگیری کند و نه نفوذی بر پ.ک.ک دارد تا آن را از این منطقه دور کند.

او حمله تازه احتمالی ترکیه به پ.ک.ک را به اجرای طرح جاده توسعه عراق که این کشور را از طریق ترکیه به بازارهای اروپا متصل می کند، مرتبط دانست.

کد خبر 2769981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha