توافق استانداری کرکوک با یک سازمان بین‌المللی برای مین روبی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سرپرست استانداری کرکوک از دستیابی به توافق با یک سازمان بین المللی فعال در زمینه مین روبی برای پاکسازی مناطق آزادشده این استان مورد مناقشه واقع در شمال عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی راکان سعید الجبوری، سرپرست استانداری کرکوک ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در دفتر خود با یک هیئت به نمایندگی از سازمان بین المللی "جی اس 4" استقبال کرده که در زمینه مین روبی و پاکسازی مناطق مین گذاری شده فعالیت می کند.

در این بیانیه آمده که هیئت نمایندگی سازمان جی اس 4 ضمن ارائه پیشنهاد کاری برای آغاز مین روبی مناطق آزادشده استان کرکوک از دست تروریست های داعش در آینده نزدیک، خاطر نشان ساخته که فعالیت آن با همکاری هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق خواهد بود.

این سازمان بین المللی برای فعالیت در زمین های مشخصی به مدت یک سال قابل تمدید و با مشارکت یک تیم خارجی و محلی متخصص در زمینه مین روبی ابراز تمایل کرده و سرپرست استانداری کرکوک نیز با این مسئله موافقت کرده است.

الجبوری ضمن اعلام پشتیبانی از فعالیت سازمان مذکور و تلاش برای تسهیل ماموریت آن با هماهنگی یگان های نظامی و ادارات محلی در مناطق آزادشده در جنوب و غرب استان کرکوک، تاکید کرده که وجود مین و دیگر مواد منفجره مانع بازگشت آوارگان به مناطق آزادشده و از سر گیری فعالیت کشاورزی در زمین های خود بوده و جان غیر نظامیان را نیز در معرض خطر قرار داده است.

کد خبر 74216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha