سفر هیئتی از ائتلاف هادی عامری به اربیل برای گفتگو با کُردها

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئتی از ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری به‌منظور گفتگو با کٌردها در مورد تشکیل دولت آینده عراق، به اربیل سفر کرد.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که در آخرین ساعات روز جمعه 15 تیر/6 جولای، هیئتی از ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری فرمانده سپاه بدر وارد اربیل شده است.

بنگین ریکانی عضو هیئت مذاکره کننده حزب دمکرات که پس از انتخابات دوره چهارم مجلس عراق برای گفتگو با طرف های عراقی به بغداد اعزام شده بود در این مورد به روداو گفت که هدف از سفر هیئت ائتلاف هادی عامری به اربیل گفتگو در مورد تشکیل دولت آینده عراق است.

سفر این هیئت به اربیل دو روز به طول می انجامد و با اکثریت احزاب اقلیم کردستان دیدار می کنند و اولین دیدار آنان نیز با حزب دمکرات کردستان خواهد بود.

بنگین ریکانی اشاره کرد که گفتگوهای تشکیل دولت عراق در بغداد جدی بوده اما هنوز جریان های شیعه در این کشور در مورد تشکیل دولت به توافق نرسیده اند.

در همین حال؛ احمد اسدی سخنگوی ائتلاف فتح نیز به روداو گفت که این ائتلاف حاضر است بر سر هرگونه درخواست و مطالبه کُردها که مطابق با قانون اساسی عراق باشد؛ گفتگو کند.

روداو همچنین گزارش داده که قرار است هیئتی از ائتلاف دولت قانون نیز به منظور گفتگو با احزاب کٌرد، به اقلیم کردستان سفر کند.

کد خبر 62568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha