عراق نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود را قاطعانه رد می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهور عراق، تاکید کرد که  کشورش به هر بهانەای نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود را که برامینت شهروندانش تأثیر می گذارد، قاطعانه رد می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از بخش عربی «کانال 8» اقلیم کردستان، عبدالطیف جمال رشید، رئیس جمهوری عراق، طی سخنانی در اجلاس سران کشورهای عربی در  سی و سومین نشست عادی این اجلاس  در پادشاهی بحرین، گفت: عراق در روابط خارجی خود بر اساس اصولی پیش می رود که مهمترین آنها اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حاکمیت سایر کشورها است که نشان می دهد عراق به طور قاطعانه نقض حاکمیت، تمامیت اراضی و امنیت شهروندان خود و  استفاده از سرزمین هایش برای تسویه حساب ها  و قراردادن خون فرزندانش به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی هر یک از احزاب را به هربهانه ای رد می کند.

رئیس جمهوری عراق با هشدار نسبت به تداوم اینگونه تخلفات و واکنش ها دربرابر آنها، افزود: این تخلفات منجر به بی ثباتی درکل منطقه خواهد شد.

عبدالطیف جمال رشید در سخنان خودبه اوضاع عراق پرداخت و تاکید کرد که این کشور امروز شاهد یک انقلاب اقتصادی و خدماتی است که دولت عراق در آن به گشایش پروژه ها و ارائه خدمات شایسته به مردم اقدام می کند.

 وی مجددا" ازکشورهای برادرعراق خواست که از این فرصت ها برای گسترش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری در عراق با توجه به وجود عوامل سیاسی، مادی و انسانی موفق در این کشور به عنوان یک محیط سرمایه گذاری آماده برای رسیدن به تکامل اقتصادی، بهره ببرند.

رئیس جمهوری عراق با تاکید مجدد  برموضع ثابت عراق در برابر مسئله فلسطین وحمایت از پایداری مردم فلسطین در برابر حملات مستمر،همبستگی مطلق عراق را با برادران فلسطینی در رویارویی  به تجاوزات مکرر و دستیابی به حقوق کامل مشروع خود،اعلام کرد.

وی از جمهوری عربی سوریه به خاطر صرفنظر کردن ازبرگزاری  سی و چهارمین نشست عادی سال 2025 اجلاس سران عرب در دمشق  به نفع عراق که بی صبرانه منتظر استقبال برادران خود در بغداد است، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 2770599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha