واکنش ائتلاف به تشدید ناامنی در مناطق تحت کنترل کردها از سوی ترکیه

سرویس جهان -ائتلاف مبارزه با داعش پس از انتشار گزارش هایی درباره تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه علیه کردهای سوریه، بر ادامه همکاری با نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاعات روژاوا و دیده بان حقوق بشر سوریه در روزهای گذشته از افزایش حملات پهپادی و توپخانه‌ای ترکیه و شورشیان علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده‌اند.

ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا که متحد کردهای سوریه محسوب می‌شود، امروز در واکنش به تشدید ناامنی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بر اثر ادامه حملات هوایی ترکیه و آتش توپخانه شورشیان وابسته به این کشور، بر ادامه همکاری با نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش تاکید کرد.

ائتلاف مبارزه با داعش در صفحه توییتر خود نوشت؛ ائتلاف و نیروهای دموکراتیک سوریه شرکای قدرتمندی برای هم بوده اند و اطمینان از شکست کامل داعش هدف نهایی ماست و ما متعهد به همکاری و شراکت با نیروهای دموکراتیک سوریه برای کمک به شکوفایی و بازسازی جوامع در شمال شرق سوریه هستیم.

برخی ناظران مسائل کردها تشدید حملات ترکیه در مناطق شمال و شمال شرق سوریه را نتیجه سکوت جامعه جهانی به ویژه آمریکا و ائتلاف دانستند. برخی از این ناظران در توصیف واکنش ائتلاف به حملات ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه گفته‌اند ائتلاف هر بار پس از حملات ترکیه به کردها، در بیانیه‌ای بر همکاری با کردها در مبارزه با داعش تاکید می کند.

کد خبر 30104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha