انتخابات آینده عراق متفاوت از انتخابات قبلی خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای کمیسیون حقوقی مجلس عراق تاکید کرد که انتخابات آینده این کشور با انتخابات قبلی متفاوت خواهد بود چرا که روند تقسیم کرسی های مجلس تغییر می کند.

به گزارش کردپرس، سلیم حمزه شوشکه‌ای، عضو کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون جماعت اسلامی کردستان (کومه‌ل) در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم ضمن تاکید بر این که انتخابات پارلمانی بعدی در این کشور متفاوت از انتخابات قبل از خود خواهد بود، اعلام کرد که جلسه روز شنبه (فردا) مجلس شامل بررسی جداول تعیین کننده چهره انتخابات آینده خواهد شد.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق در این باره اظهار داشت: قانون انتخابات کنونی به دلیل تکمیل نشدن جداول ویژه توزیع کرسی های مجلس، همچنان یک پروژه ناقص و غیر کامل می باشد.

شوشکه‌ای در ادامه نیز تصریح کرد: بازنگری قانون در جلسه روز شنبه شامل بررسی جداولی خواهد بود که چهره انتخابات آینده از نظر تراکم جمعیتی کرسی های مجلس را مشخص خواهد کرد؛ انتخابات بعدی متفاوت از انتخابات قبل از آن خواهد بود.

این نماینده جماعت اسلامی کردستان در پایان نیز عنوان کرد: تقسیم کرسی های مجلس بر پایه جداول تهیه شده که امید می رود بدان رای مثبت داده شود، بر اساس تراکم جمعیت در استان ها، شهرستان ها و بخش ها خواهد بود.

کد خبر 282786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha