ارزیابی آمریکا از روند تغییر ساختار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بازرس کل وزارت دفاع آمریکا روند ایجاد تغییر در ساختار نیروهای کرد عراقی موسوم به نیروهای پیشمرگ را قابل توجه خواند و از تکمیل آن در سال 2026 خبر داد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع آمریکا در تازه ترین گزارش خود از تعامل با نیروهای عراقی، از جمله نیروهای کرد  و نیروهای کرد سوریه در نبرد با داعش، به وضعیت روند ایجاد تغییر در ساختار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان نیز اشاره کرده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، مقامات دفاعی این کشور در جلسه مشترک با فرماندهان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، از پیشرفت قابل توجه در روند تغییر ساختار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و ادغام نیروهای وابسته به دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان عراق در نیروهای تحت امر وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان خبر داده اند.

پنتاگون برخی تغییرات در حوزه مالی و پرسنلی وزارت پیشمرگ را ستوده است.

وزارت دفاع آمریکا از شورش اسماعیل، وزیر امور پیشمرگ دولت اقلیم کردستان نقل کرده است که روند ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق و ایجاد نیروی واحد نظامی در اقلیم کردستان تا سال 2026 کامل خواهد شد.

با این حال، پنتاگون تاکید کرده است که اختلافات سیاسی میان دو حزب حاکم در اقلیم کردستان همچنان مانعی جدی برای تسریع روند یکسان سازی  و ایجاد نیروی واحد پیشمرگ تحت امر وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان ایجاد کرده است. وزارت دفاع آمریکا همچنین از نامتناسب بودن میزان پیوستن نیروهای وابسته به دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق، به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

پنتاگون همچنین از ادامه حمایت آمریکا از نیروهای پیشمرگ در زمینه پرداخت حقوق، آموزش نظامی و تجهیز نیروهای پیشمرگ خبر داده است.

کد خبر 2770108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha