کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق برگزار شد

کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در روستای باشماق از توابع دهگلان برگزار شد.

به گزارش کرد پرس،نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این کنگره  گفت: برگزاری کنگره بزرگداشت روحانیون عالیقدر اهل سنت در استان می تواند موجب تقویت وحدت، برادری و همبستگی شود.م

اموستا فایق رستمی اظهار کرد: اجرای چنین برنامه‌ای می تواند مرکز وحدت، انسجام و همدلی بین مذاهب مختلف شود.

وی اضافه کرد: روحانیونی همچون ماموستا عبدالله باشماق که یاد و نامشان برای همیشه ماندگار است، برای رشد همه مسائل بشریت وارد میدان شدند و برای خدمتگزاری بی منت به مردم تلاش کردند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم این استان در دوره‌های مختلف تاریخ سختی های زیادی کشیدند و در زمان حمله روسیه به ایران، در مقابل روس ها ایستادند و شهید دادند.
ماموستا رستمی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ایران و عراق هم مردم این استان بیش از ۱۰ هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم آرمان های والای اسلام و انقلاب کردند.
وی با اشاره به اینکه کردستان دارای منابع خدادادی و استعدادهای فراوانی است، اضافه کرد: امروز هم مسئولان استان در تلاش هستند تا این استان را به سطح استان های توسعه یافته کشور برسانند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این استان دارای معادن طلا، مرز ترانزیتی و صادراتی و ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی است که اگر دلسوزانه برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها کار شود همه مردم ما به رفاه خواهند رسید و خوشبختانه دولت آیت الله رئیسی به دنبال تحقق این مهم است.

استاندار کردستان: از تکالیف مسئولان گرامیداشت فعالیت‌های روحانیون و علمای برجسته در استان است

استاندار کردستان هم در این مراسم گفت: یکی از تکالیف مسئولان در دولت سیزدهم شناساندن و گرامیداشت فعالیت‌های روحانیون و علمای برجسته در استان است

اسماعیل زارعی کوشا گفت:  این برنامه فرصتی است تا جایگاه علمی و اخلاقی ماموستا عبدالله باشماق را گرامی بداریم.

وی از برگزارکنندگان این برنامه به ویژه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و فرماندار دهگلان قدردانی کرد و افزود: یکی از تکالیف ما تلاش در راستای شناساندن علما، روحانیون و دانشمندانی است که به عنوان ستاره های درخشان و مفاخر معنوی مطرح هستند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه منطقه لیلاخ یکی از مناطق مستعد هم از لحاظ ظرفیت های خدادادی و هم نیروی انسانی است، بیان کرد: مایه افتخار است که تعدادی از مدیران ارشد استان از فرزندان این دیار هستند.

زارعی کوشا با بیان اینکه روستای باشماق دهگلان افزون بر ظرفیت نیروی انسان از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است، یادآور شد: با توجه به این ظرفیت ها این روستا باید به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان ثبت شود و مسئولان ذیربط در این راستا اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این مراسم یکی از مهمترین رسالت های این اداره کل را معرفی شخصیت های برجسته ملی، مذهبی و فرهنگی و هنری منطقه خواند و اظهار کرد: در راستای معرفی این شخصیت‌ های برجسته و معرفی اندیشه‌های آنان به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان، سلسله برنامه‌های نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان با همکاری نهادها و سازمان ها و انجمن ها و تشکل های مرتبط برگزار می شود.

علی اصغر دریایی اضافه کرد: کنگره بزرگداشت ماموستا ملا عبدالله باشماق که یکی از چهره‌های فرهنگی و مذهبی تاثیرگذار منطقه و دارای جایگاه فقهی و مذهبی است در همین راستا در شهر دهگلان برگزار شده است.

وی یادآور شد: در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز از جمله بانه، بیجار و سنندج مراسم‌های بزرگداشت با هدف معرفی این شخصیت‌ها و سرمایه های فرهنگی و دینی برگزار خواهد شد. 

کد خبر 2770619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha