تاکید بر پایبندی عراق به اجرای توافقنامه امنیتی با ایران، در دیدار مشاور امنیت ملی عراق با معاون وزیر کشور ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان-قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با مجید امیراحمدی، معاون وزیرکشور ایران، بر پایبندی کشورش به اجرای توافقنامه امنیتی با ایران در چارچوب زمانی تعیین شده، تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«الیوم» عراق، در بیانیەای که از سوی دفتر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، منتشر شده، آمده است: قاسم الاعرجی چهارشنبه12اردیبهشت1403 در دفتر کارخود در بغداد، بامجید امیر احمدی معاون وزیر کشور ایران و هیئت همراه  او در حضور محمدکاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد، دیدار و درخصوص اجرای توافقنامه امنیتی امضا شده بین دو کشور و همچنین کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور و دو ملت همسایه گفتگو کرد.

این بیانیه حاکی است که الاعرجی در این دیدار با اشاره به اینکه دولت عراق متعهد به اجرای توافقنامه امنیتی با ایران در چارچوب بازه زمانی تعیین شده است، بر آمادگی عراق برای همکاری در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی دو کشور تاکید کرد.

معاون وزیر کشور ایران نیز دراین دیدار به نوبه خود از دولت عراق و کمیته عالی اجرای کننده توافقنامه امنیتی به خاطر تلاش های انجام شده و دستاوردهای این توافقنامه، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 2770042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha