احتمال زیادی وجود دارد که انتخابات پارلمان کردستان در سال جاری برگزار نشود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نمایندگان کرد مجلس عراق در اظهاراتی گفته است که انتخابات پارلمان کردستان به تعویق خواهد افتاد و احتمال زیادی وجود دارد که این انتخابات اصلا در سال جاری برگزار نشود و سال آینده همزمان با انتخابات عراق برگزار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سپی میدیا، کاروان یارویس عضو فراکسیون اتحادیۀ میهنی کردستان در مجلس نمایندگان عراق، در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار پیامی اعلام کرد: سران جریانهای عراقی هم اکنون مشکلی با تعویق انتخابات ندارند زیرا آگاه هستند که به تعویق انداختن انتخابات پارلمان، اقلیم کردستان را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد و مشکلات سیاسی داخلی اقلیم را تشدید خواهد کرد.

به اعتقاد کاروان یارویس، انتخابات آیندۀ اقلیم کردستان به تعویق خواهد افتاد و پیش بینی کرده است که به احتمال بسیار زیاد، امسال انتخابات اقلیم برگزار نشود تا سال آینده همزمان با انتخابات عراق برگزار شود.

روز 7/7/2024، مهلت قانونی کمیسیون انتخابات عراق به پایان می‌رسد و انتخابات شورای کمیساران و رئیس کمیسیون به زمان زیادی نیاز دارد و به گفتۀ کاروان یارویس، توافق جریانهای سیاسی کردستانی نیز مستلزم زمان زیادی است.

این عضو مجلس نمایندگان عراق همچنین افزود: حزب دمکرات کردستان قصد دارد از طریق به تعویق انداختن انتخابات، ارادۀ خود را تحمیل کند و انتخابات به نحوی که این حزب می‌خواهد برگزار شود. به همین دلیل لازم است که جریانها، تا زمانی که توافقی حاصل نشود و از اجرای احکام دادگاه فدرال و برگزاری انتخاباتی سالم اطمینان حاصل نکرده‌اند، دربارۀ به تعویق انداختن انتخابات تسلیم نشوند.

کاروان یارویس همچنین گفت: رئیس اقلیم کردستان می‌بایست به جای پناه بردن به جریانهای شیعه و دولت فدرال و دیگر جاها، نخست با جریانهای کردستانی در اربیل و سلیمانیه گفتگوی داخلی (کردستانی) می‌کرد.

کد خبر 2770033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha