تندیس درناها در چالدران نصب شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالدران از نصب تندیس گونه درنا به عنوان نماد محیط زیست این شهرستان به مناسب هفته زمین پاک در شهر سیه چشمه این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، حجت آذریار در این باره افزود: گونه درنای معمولی از گونه های شاخص زیستگاه های آبی چالدران که تنها محل جوجه آوری این گونه در کل کشور بوده و تندیس درنا به ارتفاع ۱۰ متر در پهنای ۲/۷۰ در ۲/۷۰ در راستای توجه ویژه به محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی ساخته شده است.

آذریار گفت:درنای معمولی یکی از تنها چهار گونه پرنده درنا است که به عنوان درنای اوراسیا هم شناخته می‌شود، این گونه از درنا، پرنده ای بزرگ و با شکوه به رنگ خاکستری است که پیشانی و لورهای سیاه رنگی دارد و سر آنها دارای یک لکه قرمز کوچک در پشت پیشانی سیاه است.

شهرستان چالدران دارای ۳ تالاب مصوب در حوزه زیستگاه های آبی بوده که با توجه به داشتن تغذیه مناسب و امنیت حاکم در تالاب‌های این شهرستان بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به ویژه گونه نادر ارک سرسفید و گونه درنای معمولی به این تالاب ها مهاجرت و این میراث های طبیعی به عنوان تنها محل جوجه آوری گونه درنای معمولی در کشور است.

 

کد خبر 2769822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha