وزارتخانه‌های برق و منابع طبیعی اقلیم کردستان: به علت انحام حمله پهبادی به میدان «کورمور» انتقال برق به میزان۲۵۰۰ مگاوات کاهش پیدا کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ وزارتخانه‌های برق و  منابع طبیعی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به علت انجام یک حمله پهبادی به میدان گازی «کورمور» انتقال گاز به نیروگاههای برق متوقف شده است که در پی آن انتقال حدود ۲۵۰۰ مگاوات برق کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان ۲۴ روز جمعه وزارتخانه‌های برق و منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان در اطلاعیه‌ای خطاب به مشترکین برق اعلام کردند به علت انجام یک حمله پهبادی به میدان گازی «کورمور» انتقال گاز به نیروگاههای برق متوقف شده است که در پی آن انتقال حدود ۲۵۰۰ مگاوات برق کاهش پیدا کرده است.

همچنین اشاره کردند کارمندان هر دو وزارتخانه همراه با شرکای خود در تلاش هستند تا شرایط را در این میدان به حالت عادی برگرداند و انتقال گاز به نیروهای برق مجددا از سرگرفته شود.

روز جمعه «رمک رمضان» فرماندار چمچمال در خصوص حمله به میدان گازی کورمور به طور اختصاصی به رسانه خبری کردستان ۲۴ اعلام کرد حدود ساعت ۶:۴۵ شامگاه این روز میدان گازی کورمور مورد هدف پهبادی قرار گرفت.

میدان گازی کورمور از سال ۲۰۰۷ احداث شده است و در منطقه «قادر کرم» از توابع منطقه چمچمال در استان سلیمانیه واقع شده است، که در آن شرکت دانه گاز مشغول به تولید گاز است.

کد خبر 2769806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha