45 زن و 3 کودک در ماه آوریل در ترکیه کشته شدند

سرویس ترکیه - تنها در ماه آوریل 30 زن در ترکیه به قتل رسیده و 15 زن به طرز مشکوکی جان باخته اند.

به گزارش کردپرس، بنا بر گزارش ماهانه خبرگزاری ژن نیوز، تنها در ماه آوریل 30 زن و 2 کودک در ترکیه به قتل رسیده و 15 زن و یک کودک نیز به طرز مشکوکی جان باختند.

بنا بر این گزارش، سه نفر از زنان به قتل رسیده از شهرهای کردستان ترکیه و بقیه زنان ساکن استان های دیگر بوده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های ترکیه، 1 زن در ئامد (دیاربکر)، 1 زن در سمسور (آدی یامان)، 1 زن در آگری (آغری)؛ همچنین 2 زن در مرسین، یک زن در ادیرنه، یک زن در بالیک اسیر، 2 زن در آنتالیا، 1 زن در تکیرداغ، 4 زن در استانبول، 2 زن در مرعش، 2 زن در آنکارا، 1 زن در بولو، 2 زن در مانیسا، یک زن در قیصریه، 2 زن در سامسون، یک زن در موغلا، 1 زن در کارابوک، 1 زن در کریک قلعه، 1 زن در آیدین و 1 زن دیگر نیز در چانکیری به قتل رسیده اند.

از این میان، 19 زن توسط همسران فعلی و سابق خود به قتل رسیده اند، یک زن توسط پسر خود به قتل رسیده، یک زن توسط برادرش به قتل رسیده، 5 زن توسط نامزد یا دوستان پسر خود به قتل رسیده اند، یک زن توسط پسر برادرش به قتل رسیده و یک زن نیز توسط عموی خودش به قتل رسیده است.

با توجه به این آمار می توان فهمید آنگونه که رسانه های ترکیه در اخبار و سریال های خود سعی در بازتاب آن دارند، آمار قتل های زنان تنها مختص به کردستان ترکیه نیست و این آمار در همه ترکیه پراکنده و چه بسا در مناطق غیر کرد نشین نیز بیشتر است.

کشته شدن 45 زن و 3 کودک در ماه آوریل در ترکیه/سه زن در کردستان ترکیه

همچنین بنا بر گزارش ماهانه منتشر شده از سوی پلتفرم «کشتار زنان را متوقف می کنیم» در ماه آوریل نیز 45 زن کشته شده اند که از این میان، 32 زن به قتل رسیده و 13 زن نیز در مرگی شبهه ناک جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است، بر اساس گزارش سالانه همین نهاد در سال 2023 ماهانه به طور میانگین 47 زن جان خود را اینگونه از دست داده اند.

باید توجه داشت که اینها تنها آماری است که خبر آنها در رسانه ها منتشر شده است و به دلیل پنهان کاری ها و عدم انتشار در مطبوعات و رسانه ها، از آمار دقیق کشتار زنان خبر موثقی در دست نیست. بسیاری از قتل های زنان در ترکیه به عنوان خودکشی یا افتادن از بلندی و تصادف نشان داده می شوند و هیچ گاه در آمار نمی آیند.

کد خبر 2770282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha