چرا رسانه ها از پوشش یک همایش ملی در دانشگاه کردستان باید محروم شوند؟

دانشگاه کردستان امروز میزبان همایشی ملی با عنوان «میرزا احمد داواشی» که از شاعران بلند آوازه کُرد زبان است، بود. همانطور که از عنوانش پیداست موضوع چنین همایشی نباید محرمانه باشد اما چرا بانیان آن و دانشگاه کردستان رسانه ها را برای پوشش راه ندادند جای تعجب دارد.

به گزارش کرد پرس، میرزا احمد داواشی (۱۳۵۹-۱۲۷۹ ه.ش) از شاعران شیرین سخن، نکته سنج، زیباسرا، زیبابین و فصیح واژه بود که اشعارش را به زبان کردی و در قالب گویش های گورانی - هورامی و سورانی – جافی می سرود.

دانشگاه کردستان امروز میزبان همایشی ملی با عنوان «میرزا احمد داواشی» که از شاعران بلند آوازه کُرد زبان است، بود؛ همایشی که پشت درهای بسته برگزار شد و هیچ رسانه ای برای پوشش خبری آن دعوت نشده بود.

بدون شک برگزاری چنین همایش هایی فرصتی خواهد بود که از طریق آن شاعران و شخصیت های ادبی و فرهنگی در منطقه کردستان معرفی شده و زمینه مناسبی برای تولید متون علمی در مورد آنها و همچنین بستری برای انتشار این یافته های علمی و پژوهشی فراهم شود.

متاسفانه علیرغم برگزاری چنین همایش ادبی و فرهنگی در دانشگاه کردستان، دست اندرکاران این دانشگاه و عوامل اجرایی همایش به خود زحمت ندادند تا رسانه ها و خبرگزاری های استان را به موجب تنویر افکار عمومی دعوت کنند.

نکته عجیب تر اینکه وقتی خبرنگار خبرگزاری کرد پرس نیز خود برای پوشش خبری این همایش به دانشگاه کردستان مراجعه می کند، باید از هفت خان رستم تنها برای ورود به محوطه دانشگاه عبور کند و در نهایت نیز نتواند وارد همایش شود. بعد از چندین بار بازخواست و درخواست کارت خبرنگاری در جلو درهای ورودی و انتظار 10 دقیقه و 15 دقیقه ای برای هماهنگی با کسی که نامش معلوم نشد در نهایت پاسخی از مرکز فرماندهی این همایش علمی به گوش نرسید. 

سوال اینجاست، کسانی که مسئولیت مکانی فرهنگی مانند دانشگاه کردستان را بر عهده دارند چگونه باید نقش رسانه ها و افکار عمومی را در فعالیت های فرهنگی و ادبی نادیده بگیرند.

همایشی که قطعا چند صد میلیون تومان برای آن هزینه شده اکنون در یک سالن همایش خلاصه شده و بدون شک از کم و کیف برگزاری همایش نیز، کسی خبردار نخواهد شد، البته شاید برای متولیان امر همین هم مهم باشد و تنها به دنبال پر کردن تقویم کاری باشند تا فعالیت های فرهنگی و ادبی. 

اگر غیر از این بود بانیان این همایش باید اولا چندین پیش نشست خبری برگزار می کردند و از رسانه ها خواهش می کردند- البته دون شان خود می دانند- حداقل به رسانه ها اجازه می دادند- محتوای این همایش را اطلاع رسانی کنند تا هنردوستان و مردم علاقه مند هم در جریان یافته های علمی آقایان در این مورد قرار می گرفتند. 

کد خبر 2770280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha