شورای میهنی کردهای سوریه حمله افراد مسلح وابسته به PYD به دفاتر خود در قامشلو را محکوم کرد

سرویس سوریه - ENKS افراد مسلح وابسته به PYD را مسئول به آتش کشیدن دفاتر PDK-S و PYDK در قامشلو معرفی کرد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به گزاش کردپرس، شورای میهنی کردها در سوریه(ENKS) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) به دفاتر حزب دموکرات کردستان سوریه (PDK-S) و اتحادیه دموکرات کردستان (PYDK) در قامشلو حمله کرده و آن دفاتر را به آتش کشیده‌اند، ENKS همچنین این اقدام را به شدت محکوم کرد.

به نوشته شبکه کردستان ۲۴، ENKS شامگاه چهارشنبه ۲۴ آوریل در بیانیه‌ای اظهار داشت که صبح این روز  افراد مسلح وابسته به PYD به دفاتر PDK-S و اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه در شهر قامشلو حمله کرده و تمام تجهیزات داخل هر دو دفتر را به آتش کشیده اند.

بر اساس این بیانیه، افراد مسلح وابسته به PYD همچنین تلاش کردند دفتر ENKS را در شهر تربسپی به آتش بکشند.

در این بیانیه ENKS حمله علیه دفترش در تربسپی را «تروریستی» خواند و گفت که این حمله از قبل برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک بوده است.

در پایان بیانیه، ENKS تاکید کرد که این اقدامات که باعث نگرانی و ارعاب می‌شود را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

این شورا از فعالان اجتماعی و مدنی، سازمان ها و احزاب خواست که این حمله را محکوم کنند. این سازمان همچنین از سازمان‌های حقوق بشر و ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده نیز خواست تا اقدامات لازم را برای توقف این حملات که باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود، انجام دهند.

کد خبر 2769742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha