سرکنسول آلمان در اربیل: ما دوستان خود در اقلیم کردستان را به برگزاری هرچه سریعتر انتخابات تشویق می‌کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سرکنسول آلمان در اقلیم کردستان از احزاب خواست برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات تلاش کنند. وی گفت: «اختلافات میان دو حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان جایگاه کُرد را تضعیف کرده است».

به گزارش کردپرس، کلاوس شترایشر سرکنسول آلمان در اقلیم کردستان در گفتگو با روداو بیان کرد: «انتخابات به گونه ای نیست که بتوان به میل خود برای آن تصمیم گیری کرد، نباید فقط به دلیل اینکه وضعیت مطلوب و مساعد نیست انتخابات را به تعویق انداخت، از این رو ما دوستان کرد خود را تشویق می‌کنیم هماهنگ شوند و در اسرع وقت انتخابات را برگزار کنند».

ریاست اقلیم کردستان تاریخ 10 ژوئن سال جاری را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان اعلام کرده است، اما اختلافات میان احزاب احتمال به تعویق افتادن چندباره انتخابات را قوی تر کرده است.

سرکنسول آلمان گفت: «در اقلیم کردستان مشکلات بین احزاب حاکم و اصلی است، در واقع مشکل اختلافات میان حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان است و این امر جایگاه کردها را در چند ماه اخیر تضعیف کرده است». وی ابراز امیدواری کرد که دو طرف راهی برای رسیدن به تفاهم مشترک و هماهنگی برای تحکیم نقش و آرای مردم کرد در سراسر عراق بیابند».

کنسولگر آلمان تقویت روابط میان اربیل و بغداد را حائز اهمیت دانست و همچنین خواست گفتگوهای جدی میان دو طرف همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: «اربیل و بغداد باید هماهنگ شوند و مسالمت آمیز گفتگو کنند، حداقل وقتی به هفته گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مذاکرات جدی میان دو طرف در خصوص مسئله حقوق و حل مسائل مالی صورت گرفته است. من امیدوام این گفتگوها ادامه داشته باشد».

آلمان از جمله کشورهای شناخته شده و فعال در زمینه سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان است و سرکنسول این کشور اظهار داشت که در آینده در این زمینه اقدامات بیشتری انجام خواهند داد.

کلاوس شترایشر افزود: «پروژه های زیادی در سراسر عراق به ویژه اقلیم کردستان داریم. در آینده نیز بر روی ایجاد فرصت های بیشتر برای فعالیت در عراق تمرکز خواهیم کرد، همچنین به پروژه هایی برای قابله با تغییرات آب و هوایی خواهیم پرداخت».

کد خبر 2769501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha