نجات کودکان خیابانی و بی سرپرست از دغدغه های مبارزه با مواد مخدر است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان یکی از دغدغه های مبارزه با مواد مخدر را کودکان خیابانی، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دانست و گفت: این کودکان زمینه آلوده شدن به مواد مخدر و توزیع مواد مخدر را دارند و در معرض آسیب هستند.

به گزارش کرد پرس، محمد جباری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، گفت: خروجی جلسات مبارزه با مواد مخدر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مصوبات جلسه با رویکرد پیشگیرانه محور رقم بخورد.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل این شورا هماهنگی دستگاه ها و اجرای وظایف هر دستگاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر است، افزود: باید شیوه نامه منظمی برای این موضوع تدوین شود و کارگروهی ذیل کمیته قضائی برای پیگیری این مهم ایجاد شود تا شیوه نامه ای در رابطه با وظایف دستگاه های اجرایی مختلف در حوزه مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر ارائه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با اشاره به قانون بودجه و معادن، اظهار کرد: یک درآمد حاصل معادن ظرفیت خوبی است که می توان به پیشگیری از مواد مخدر تخصیص یابد.

جباری یکی از دغدغه های مبارزه با مواد مخدر را کودکان خیابانی، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دانست و ادامه داد: این کودکان زمینه آلوده شدن به مواد مخدر و توزیع مواد مخدر را دارند و در معرض آسیب هستند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به دنبال اقدامات دفعی است و یکی از سیاست های تدافعی این شورا می تواند بهره برداری از موفقیت برخی استان ها برای مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی با اشاره به اینکه زبانه آسیب مواد مخدر بیشتر متوجه قشر جوان است، یادآور شد: دولت برنامه ریزی حمایتگرانه در آینده دارد و نمایندگان انقلابی پیگیر هستند تا مراکز شغل و زندگی را در قالب طرح مطرح کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با بیان اینکه بانک اطلاعاتی که شامل مشخصات افراد توزیع کننده جزئی مواد مخدر باشد را باید تشکیل دهیم، بیان کرد: باید خانواده ها نیز فرهنگسازی کنند که در مبارزه با مواد مخدر سهمی ایفا کنند و اجازه ندهند فرزندانشان گرفتار این آسیب شود.

کد خبر 2770057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha