نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق: مسرور بارزانی در پی سوداگری با سیاست اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو مجلس نمایندگان عراق گفت: «محمد شیاع سودانی از اینکه تعداد روزهای یک ماه در اقلیم کردستان 60 روز است!! و پولی که حواله کرده توزیع نمی‌شود نگران است»، یکی دیگر از نمایندگان می‌گوید: «سودانی قول داده است در هفته جاری پول بیشتری ارسال کند و این مشکل برای حقوق ماه مارس تکرار نشود و برطرف گردد».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، غریب احمد عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس نمایندگان عراق در اظهاراتی به صدای آمریکا گفت: «اتحادیه میهنی به این خاطر در این اوضاع بە مشکلات اقلیم و دولت مرکزی ورود می‌کند که رئیس دولت در پی سوداگری با سیاست اقلیم کردستان است، ما از نخست وزیر عراق خواستیم نقش خود را ایفا کند تا وزیر دارایی عراق نیز در این زمینه انعطاف به خرج دهد».

وی افزود: «رئیس دولت اقلیم در پی سوداگری با سیاست دولت اقلیم کردستان است و همین سبب پیچیدگی روابط میان اقلیم و دولت مرکزی شده است».

غریب احمد تصریح کرد: «در دیدار با سودانی از او خواستیم که نقش خود را در برگزاری به موقع انتخابات ایفا کند، خود شخص رئیس اقلیم تاریخ آن را تعیین کرده است و نباید انتخابات به تعویق بیافتد، نخست وزیر نیز گفت که به مسئولان ذیربط دستور داده است انتخابات را به موقع برگزار کنند».

چرو حمه شریف، یکی دیگر از اعضای فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان عراق که در این نشست حضور داشته است، درخصوص ارسال حقوق کارمندان اقلیم به صدای آمریکا گفت: «نخست وزیر عراق به ما گفت که مشکل حقوق پیشمرگه، نیروهای امنیتی و نیروهای داخلی حل شده است و در هفته جاری حقوق آنها ارسال خواهد شد. ما به سودانی گفتیم که ماه در اقلیم کردستان 60 روز است و او ابراز نگرانی کرد و قول داد که این مشکلات برای ماه مارس تکرار نخواهد شد».

چرو حمه شریف افزود: «ما درخواست کردیم حقوق کارمندان اقلیم توسط بانکهای دولت عراق ارسال شود، زیرا دولت عراق از طرح "حساب من" استفاده نخواهد کرد  و اکثر کارمندان اقلیم کردستان نیز «حساب من» را ندارند، وی از اینکه وزارتخانەها حقوق های دریافتی را توزیع نکرده‌اند ابراز نگرانی کرد».

اخیرا هیئتی از اتحادیه میهنی کردستان متشکل از تیم پارلمان و دولت با محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق دیدار و در خصوص روابط اقلیم و دولت مرکزی، حقوق، انتخابات و شماری از مسائل مالی و اداری گفت وگو کردند.

کد خبر 2768654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha