بنرهای «حلالم کنید» در ایلام ممنوع شد

سرویس ایلام - با دستور دادستانی نصب بنرها تسلیت با مضمون «حلالم کنید» در سطح استان ایلام ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ایلام در اخطاریه‌ای که آن را در سطح شهر نصب کرده است، به اطلاع شهروندان رساند که حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب شهر ایلام مبنی بر کاهش آسیبهای اجتماعی، نصب هر گونه بنر ترحیم با مضمون «حلالم کنید» در سطح شهر ممنوع شده و با متخلفین طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

گفتنی است از سالها پیش اصحاب رسانه، جامعه شناسان و فعالان اجتماعی در خصوص آثار مخرب این‌گونه بنرها که بر سر هر محله و چهارراه و خیابانی قابل مشاهده بود، بارها هشدار داده بودند.

این کار علاوه بر پمپاژ افسردگی و مرگ‌اندیشی منفی در جامعه، از آنجا که بنر و تصویر افراد خودکش نیز در آنها وجود داشت، علاوه بر قبح زدایی از عمل خودکشی، به نوعی مشوق جوانان به خودکشی نیز بود که با دستور اخیر دادستان مرکز استان امید داریم که اینگونه بنرها در سطح جامعه کمتر مشاهده شود.

لازم است که این دستور فقط در سطح شهر ایلام اعمال نشود و در تمام نقاط استان لازم الاجرا باشد خصوصا در شهرستانها و کانونهای پرخطر در حوزه اقدام به خودکشی مانند آبدانان و چوار و ایوان که اخیرا در این حوزه خبرساز شدند.

شهرداری‌ها و کارکنانی که مامور برخورد و جمع آوری چنین بنرهایی هستند نیز باید توجیه شوند که با اقناع سازی و در نظر گرفتن شرایط روحی روانی خانواده بازماندگان اقدام به ممانعت از ترویج این بدعت بد کنند تا خدای نکرده مسائل حاشیه ای به وجود نیامده و خانواده متوفی جریحه دار نشود.

کد خبر 2764934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha