پروژه مجلس سوریه دموکراتیک تنها راه پایان دادن به جنگ و درگیری در سوریه است

سرویس سوریه - «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF ضمن اشاره به اینکه پروژه MSD تنها راه پایان دادن به جنگ و درگیری در سوریه است، اعلام کرد که با توجه به حوادث اخیر در دیرالزور می‌بینیم که دولت دمشق همچنان بر راه حل سیاسی تکیه دارد.

به گزارش کردپرس، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) پروژه مجلس سوریه دموکراتیک (MSD( را تنها راه پایان دادن به جنگ و درگیری در سوریه عنوان کرد و اعلام کرد که دولت دمشق همچنان بر راه حل سیاسی تکیه دارد و این را در حوادث اخیر در منطقه دیرالزور شاهد بودیم.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF از طریق برنامه زوم در چهارمین کنگره MSD که در شهر رقه برگزار می‌شود شرکت کرد.

کوبانی در سخنان خود پروژه MSD را جایگزین واقعی و تنها راه برای پایان دادن به بحران سیاسی، جنگ و ترور در سوریه ارزیابی کرد و گفت: « در شرایطی که دولت سوریه و اپوزوسیون در یافتن راه‌حل به خارج از سوریه متکی باشند، راه حل آنان شکست خواهد خورد. ما به عنوان SDF، تأسیس مجلس دموکراتیک سوریه را به عنوان یک ضرورت تاریخی می‌بینیم.»

کوبانی در ادامه با بیان اینکه در نتیجه شکست سیاست‌ها در سوریه، سوریه به میدان جولان «گروه‌های تروریستی و رادیکال» تبدیل شده، افزود: « در نتیجه شکست سیاست‌ها در سوریه، داعش نیمی از خاک سوریه را تصاحب کرد و دیگر گروه‌های افراطی نیز به کنترل خاک سوریه پرداختند. این وضعیت ناامیدکننده‌ای را برای همه سوری‌ها به وجود آورده است. بر این اساس، باید یک قدرت و اپوزوسیون واقعی پدید می‌آمد که این مسئله با تأسیس MSD عملی شد.»

مظلوم کوبانی از MSD خواست تا نقش خود را قوی تر انجام دهد و گفت: «در سال های اخیر ما به دستاوردهای تاریخی همچون ایجاد مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) و نهادهای آن، مدیریت گفتگو با نیروهای سوری و شخصیت‌های اپوزیسیون ملی، برخی پرونده‌های سیاسی دیگر، توافق با شهروندان و قبایل منطقه و چندین موفقیت دیگر دست یافته‌ایم.»

کوبانی همچنین به موانع پیش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: « همزمان با برگزاری کنگره شما، موانع زیادی در مقابل سوریه وجود دارد، ترکیه همچنان خاک سوریه را اشغال می‌کند، می‌خواهد منطقه تحت تصرفش را گسترش دهد. این مسئله همه مردم سوریه را درگیر خواهد کرد.»

کوبانی با اشاره به اینکه دولت دمشق همچنان بر راه‌حل سیاسی تکیه می‌کند، گفت: « این را در حوادث اخیر در منطقه دیرالزور دیدیم. نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز به اهداف کشورهای خارجی می‌پردازد و برنامه‌ای برای حل بحران سوریه ندارد. هیچ برنامه قوی توسط نیروهای بین‌المللی برای ارائه راه حل وجود ندارد.»

«مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF در پایان گفت که نیروهای سوریه دموکراتیک از تمامی تصمیمات کنگره MSD حمایت خواهند کرد و خواستار تقویت کار MSD برای سازماندهی اپوزوسیون ملی در سوریه شد.

کد خبر 2764650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha