کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمه سلامت ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل بیمه سلامت استان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تشریح اقدامات این بیمه، از کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمه سلامت در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نورالدین رحیمی عنوان کرد: ۳۴۶ هزار نفر تحت پوشش این بیمه در استان هستند و تمام افراد پنج دهک با استفاده از سامانه ثبت احوال تحت پوشش قرار گرفته اند. 

او گفت: جراحی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۹۵ درصد رایگان شده است و بیمار به شکل تقریبا رایگان تحت درمان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: از ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج برای ۲۷ بیماری بسته خدمتی تعریف شده و در هر جای کشور باشد بیمار می‌تواند خدمات رایگان دریافت کند و افراد خارج از این بسته به حالت خارج از ضوابط برای آنها خدمات ارائه می‌شود.

وی از اهالی رسانه برای مطالبه گری در حوزه تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان دعوت کرد و گفت: متأسفانه در استان مراکزی مانند رادیوتراپی، یکسری اسکن، پزشکی هسته ای، برخی جراحی ها مانند آنژیوگرافی قلب و... نداریم و مردم متحمل هزینه رفت و آمد و اسکان می‌شوند.

وی افزود: در چند ماه اخیر سال جدید ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است و اگر این خدمات در استان باشد، بیمه سلامت مشکلی و سقفی برای پرداخت ندارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: از اهالی رسانه خواهش داریم مانند همیشه برای مردم و آمدن این خدمات و امکانات چه به صورت دولتی و خصوصی به استان مطالبه گری کنند تا بیمه سلامت به نفع جیب مردم و بدون محدودیت بتواند ارائه خدمت کند.

وی در خصوص مطالبه مردم استان جهت استقرار شرکتهای بزرگ دارویی در ایلام تاکید کرد: باید شرکت‌هایی که سبد دارویی آنها تکمیل است به استان بیایند و در استان هنوز دپوی دارویی نداریم و این نیز یکی از مطالبات مردم استان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه میزان پرداختی حق بیمه دهک های ششم، هفتم، هشتم و نهم کاهش پیدا کرده است، افزود: میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 2759503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha