۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی در سطح استان فعال هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در بخش قرآنی بیش از ۳۴۰ مؤسسه و خانه قرآنی در سطح استان فعال هستند، گفت: ۲۰۰ تشکل دینی و ۶۰۰ هیأت مذهبی با تمرکز در ۲ شهرستان قروه و بیجار در استان کردستان فعالیت دارند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام برومند رازیانی در نشست خبری با رسانە های کردستان کە بە مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه تبلیغ دین به عنوان یکی از تکالیف الهی برای همه ما بوده است، گفت: بیش از ۸۰۰ مداح اهل سنت و اهل تشیع در سطح استان فعالیت دارند که در مناسبت های مختلف مذهبی به مردم استان خدمات ارائه می دهند.

وی از راه اندازی بنیاد نوجوان در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در گذشته برنامه های متنوع فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می کردیم اما امسال در قالب بنیاد نوجوان فعالیت ها به صورت تخصصی اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در این راستا جوانان فعال متناسب با توانمندی خاصی که دارند، مورد آموزش قرار می گیرند، افزود: «دختران حاج قاسم»، اردوهای «یاوران امین»، تشکل های دینی از جمله برنامه تابستانی برای جوانان و نوجوانان استان بوده است.

حجت الاسلام رازیانی از اعزام ۲ هزار نوجوان کردستانی در قالب اردوهای «یاوران امین» به اردوهای فرهنگی و تربیتی در تابستان سال جاری خبر داد و ادامه داد: اولین کاروان اردوی جوانان کردستان ۲۰۰ نفر بوده که از شهرستان های سقز و بانه اعزام می شوند.

وی یادآور شد: فعالیت هیئات مذهبی و تشکل های دینی موازی کاری نیست چرا که در تعدادی از شهرستان ها مانند قروه و بیجار در قالب هیئات می توان برنامه های دینی را برگزار کرد، اما در مناطق اهل سنت کانون های فرهنگی و تشکل های دینی این کار را می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت در عرصه تبلیغ و جهاد تبیین در بین نوجوانان است و تلاش می کند جامعه از ظرفیت نوجوانان امروز در آینده بهتر و بیشتر بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام رازیانی گفت: براین اساس بنیاد ملی نوجوان تشکیل شد تا فعالیت‌های بدنه سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه نوجوانان گسترش پیدا کند و کُنش گرانی فعال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی تربیت شوند.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان را اجتماعی کردن تشکل‌های دینی و هیات های مذهبی اعلام کرد و افزود: این تشکل‌ها می توانند در کنار انجام وظایف دینی و تبلیغی خود به سمت اجتماعی شدن نیز پیش بروند.

کد خبر 2757385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha