رسانه ها در حوزه توسعه و مطالبه گری نقش آفرینی کنند

سرویس کردستان- مسئول نمایندگی خانه مطبوعات در سقز گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و زبان گویای صدای رسای مردم نقش مهمی در مطالبه گری و توسعه در جامعه دارد.

فردین مصطفایی که در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سالن کتابخانه عمومی سقز صحبت می کرد، افزود: رسالت خبرنگار اطلاع رسانی شفاف، گسترش آزادی های دمکراتیک، مطالبه گری و پیگیری خواسته های مردم، کشف واقعیت، افشای سوءکارکردها، تخلفات و فساد اداری- اقتصادی و موارد نقض حقوق بشر است، افزود: رسانه ناظر مستقل قدرت است

وی به مشکلات حوزه رسانه و خبرنگار اشاره کرد و افزود: عدم امنیت شغلی، مشکلات صنفی همچون بیمه و مسکن، نهادینه شدن فرهنگ نقد و اعمال فشارهای پیدا و پنهان بر خبرنگاران منتقد، عدم اجرای کامل قوانینی نظیر گردش آزاد اطلاعات و قانون مطبوعات، کمبود امکانات و تجهیزات و عدم پاسخگویی و شفاف سازی از جمله این است.

مصطفایی اضافه کرد: برای سهولت در کار خبرنگار، تدوین قوانین و مصوبات حمایتی و توسعه ای در حوزه رسانه در مجلس شورای اسلامی و دولت، توسعه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، افزایش دانش روزنامه نگاری، توسعه آزادی های مدنی، رعایت حقوق مطبوعات در رسیدگی به اتهامات خبرنگاران و... ضروری است.

در ادامه این نشست نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس گفت: سقز به معرفی و شناختن و بیان ظرفیت های آن به رسانه های سراسر کشور نیاز دارد و خبرنگاران باید مهمترین رسالت خود را به معرفی سقز در رسانه ها اختصاص دهند.

محسن بیگلری خبرنگار را چشم بینای جامعه دانست و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز کم و کاستی ها و مشکلات پیش روی سقز را به درستی و با روحیه همدلی و توسعه ای بیان کنند و مطالب را باوجدان و صحت کامل به مردم عرصه کنند.

سپس فرماندار ویژه سقز ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: محدودیت های برای حمایت از خبرنگاران وجود دارد که این عدم حمایت مربوط به خبرهای نادرست در مورد مسائل امنیتی و تخریب و نقد نامنصفانه است که هیچ وقت در این موضوع خبرنگار حمایت نمی شود.

کامیل کریمیان با بیان اینکه نقد سازنده باعث پویایی می شود گفت: نقد سازنده، کارگشا و باعث کاهش آسیب های اجتماعی و فساد می شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سقز گفت: ساماندهی خبرنگاران در خانه مطبوعات و حل مشکلات آنان باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین بیمه خبرنگار برای سهولت و ادامه کار انجام و امنیت شغلی آنها اولویت کار دولت باشد.
هیوا حاج محمدی تاکید کرد: ادارات سطح شهر باید بیشتر به خبرنگاران توجه کنند و با دید روابط عمومی به خبرنگار نگاه نکنند چون رسانه ها نماینده افکار عمومی در پیگیری مشکلات بوده و باید این فضا تقویت شود که خبرنگاران راحت مشکلات را منعکس نمایند.

همچنین چند نفر از خبرنگاران از جمله: هیوا نوجوان، میلاد امان الهی، هیمن نوجوان، احمد رشیدی، امیر ایزددوست و....طی سخنانی به مشکلات پیش روی کار خبرنگاری از جمله: عدم بیمه، مشکلات مسکن و صنفی خبرنگاران، عدم پاسخگویی مدیران و رئیس ادارات، نبود امکانات و تجهیزات مناسب، نبود تعامل مناسب و عدم پذیرش نقد از سوی مدیران و ... اشاره نمودند.

در پایان از خبرنگاران رسانه های مختلف تقدیر شد

کد خبر 135436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha