تلاش برای سرنگونی دولت عبدالمهدی سرنوشتی جز شکست ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس مجلس اعلای اسلامی در عراق تاکید کرد که دولت کنونی این کشور از پشتیبانی گسترده مردمی و پارلمانی برخوردار است و تلاش برای سرنگونی آن به شکست می انجامد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی در عراق طی سخنانی که در بیانیه دفتر وی منتشر شده، ضمن تاکید بر این که دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کنونی این کشور از پشتیبانی گسترده مردمی و پارلمانی برخوردار است، خاطر نشان ساخت که هر گونه تلاشی برای سرنگونی این دولت، سرنوشتی جز شکست ندارد.

حمودی که در جلسه شورای مجلس اعلای اسلامی با حضور شماری از اعضای شورای رهبری این حزب سخنرانی می کرده، در این باره اظهار داشت: هر گونه تلاشی برای سرنگونی دولت، پروژه ای برای بر هم زدن ثبات عراق به شمار می آید و سرنوشت آن نیز در سایه اکثریت پارلمانی حامی و پشتیبان ادامه فعالیت دولت به همراه افزایش نظارت بر عملکرد آن و بازخواست آن در قبال هر گونه کم کاری و اشتباه، شکست خواهد بود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی ضمن انتقاد از مواضع دوگانه برخی جریان های سیاسی که تصمیم گیری درباره وزارتخانه های مختلف و دیگر مناصب مهم را به عبدالمهدی واگذار کرده با این حال همچنان بر سر سهمیه خود رقابت می کنند، تصریح کرد: تمایل به تعیین سرنوشت مناصب مهم به دور از محاصصه (سیستم سهمیه بندی) از طریق یک کمیته مسئول ارزیابی نامزدها وجود دارد.

حمودی ضمن تاکید بر این که عراق پس از پیروزی در جنگ با گروه تروریستی داعش به شدت نیازمند اتحاد و ثبات برای بهبود وضعیت اقتصادی خود و بازسازی ویرانی های جنگ می باشد، همچنین خاطر نشان ساخت: مجلس اعلای اسلامی در قبال هر گونه اشتباه و انحراف در مسیر فعالیت دولت، مواضع قاطعی اتخاذ خواهد کرد.

این در حالی است که برخی جریان های سیاسی در عراق و در راس آنها ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی و جریان ملی حکمه به رهبری عمار حکیم برای سرنگونی دولت کنونی این کشور تلاش می کنند با این حال جریان های دیگری از قبیل حزب دمکرات کردستان (پارتی) به رهبری مسعود بارزانی و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی با این مسئله مخالف هستند و ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر نیز خواهان اعطای فرصت بیشتر به دولت برای اجرای برنامه خود و انجام اصلاحات مورد نیاز می باشد.

کد خبر 123954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha