افزایش مصرف دخانی، سلامت جامعه را تهدید می کند

سرویس کردستان- نشست «مصرف دخانیات، تهدیدی برای سلامت جامعه» با حضور کارشناسان شبکه بهداشت در سالن جلسات دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد.

به گزارش کردپرس؛ در این نشست یکی از کارشناسان بهداشت با ارائه آمارهایی نسبت به روند رشد به رشد مصرف دخانیات، بیماری ها و مرگ و میرناشی از آن در جامعه اظهار نگرانی کرد و گفت: در کنار سیگار، استفاده از قلیان و سیگارهای الکترونیکی و حتی موادمخدر آنهم در سنین نوجوانی و جوانی نگران کننده بوده و آسیب های اجتماعی زیادی به دنبال دارد.

حسینی ضمن برشمردن عوامل مخاطره گرایش به دخانیات از جمله: عوامل فردی، اجتماعی، خانوادگی، شبکه های مجازی و دوستان اعلام کرد: تقلید از والدین، اطرافیان و دوستان، دسترسی ساده به انواع دخانیات، نداشتن تفریحات و سرگرمی های متنوع و جذاب، رسیدن به آرامش مقطعی، حل و یا فرار از مشکلات روزمره، احساس سرخوشی، نمایش اقتدار در جمع دوستان و جامعه و... باعث گرایش فرد به مواد دخانی می شود.

وی سپس بر آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی، کاهش تعارضات خانوادگی، افزایش انسجام، همدلی و احساس مسئولیت در خانواده، دقت در انتخاب دوستان، پاسخگویی معقول و منطقی به نیازهای فردی و روانی کودکان، اطلاع رسانی بیشتر و اقدامات فرهنگی- آموزشی در مورد مضرات و تبعات بهداشتی و اقتصادی- اجتماعی سیگار،  احساس مسئولیت اجتماعی و... برای کاهش مصرف سیگار تاکید نمود.

کد خبر 2770636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha