دولتمردان و سیاستمداران عراق سالگرد تاسیس ارتش این کشور را تبریک گفتند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شمار زیادی از دولتمردان و رهبران جریان های سیاسی عراق ضمن تبریک سالگرد تاسیس ارتش این کشور، بر لزوم تقویت آن برای انجام وظیفه خود در دفاع از کشور تاکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (یک شنبه) در مراسم فارغ التحصیلی 167 افسر در هفتاد و هشتمین دوره دانشکده ستاد مشترک حضور یافت و نود و هشتمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور را تبریک گفت.

عبدالمهدی طی سخنانی به همین مناسبت نیز ضمن تاکید بر این که ارتش عراق تنها به دفاع از کشور و منافع ملت خواهد پرداخت و به وظیفه ملی خود پایبند خواهد بود، همبستگی و هماهنگی میان حشدهای الشعبی و العشایری و نیروهای ارتش، پلیس و پیشمرگه را نیز مهم ترین موفقیت نیروهای مسلح کشورش برشمرد.

نخست وزیر عراق با بیان این که ارتش پس از تحقق پیروزی و شکست داعش، به تعقیب عناصر باقی مانده این گروه تروریستی در داخل کشور ادامه می دهد و مانع از ورود دوباره تروریست ها خواهد شد، خطاب به کشورهای دوست، برادر و همسایه عراق نیز تاکید کرد که ارتش کشورش همزمان با دفاع از حاکمیت ملی و مرزهای کشور در برابر هر گونه حمله و تجاوز، به هیچ کشوری تجاوز نخواهد کرد و ابزاری برای دخالت در کشورهای دیگر و سرکوب ملت های منطقه نخواهد بود.

عبدالمهدی در این باره اظهار داشت: ما دست صلح، برادری و همکاری را دراز می کنیم و تحقق ثبات برای ملت خود و دیگر ملت های منطقه و جهان را می خواهیم؛ ما به دنبال دوره شکوفایی اقتصادی در راستای منافع ملت های خود و دور ساختن آنها از جنگ و درگیری مسلحانه هستیم که پیش از این منابع انسانی و مالی کشورهای منطقه را به هدر داده و فرصت های زیادی برای پیشرفت از بین برده است.

در همین راستا، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز در پیامی خطاب به نیروهای ارتش کشورش، ضمن تبریک سالگرد تاسیس آن، بر پشتیبانی از استقلال ارتش به عنوان یک نهاد ملی نماینده طیف های مختلف جامعه و تضمین بقای آن به مثابه سوپاپ امنیت به دور از هر گونه گرایش و سیاسی سازی تاکید کرد.

الحلبوسی همچنین اعلام کرد که مجلس نمایندگان در دوره کنونی فعالیت خود برای تقویت ارتش عراق با دولت فدرال همکاری خواهد کرد، پشتیبان قراردادهای منجر به افزایش توان تسلیحاتی و آموزشی آن خواهد بود و تلاش خواهد کرد تا قوانین لازم برای تحقق خواسته های نیروهای مسلح را به تصویب برساند.

حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق و رهبر ائتلاف نصر نیز با صدور بیانیه ای ضمن تبریک سالگرد تاسیس ارتش، خاطر نشان ساخت که نیروهای ارتش باید متعلق به همه شهروندان و زیر پرچم عراق باقی بماند و به دور از هر گونه وابستگی دیگر، همچنان وفادار به کشور باشد.

نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف دولت قانون نیز در پیام تبریک خود به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش، بر اهمیت تقویت ارزش های حرفه ای نظامی آن برای قرار گرفتن در سطح ارتش های قدرتمند جهان و فعالیت آن برای دفاع از همه شهروندان و استقلال و حاکمیت کشور تاکید کرد.

ایاد علاوی، دیگر نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف وطنیه نیز در بیانیه ای ضمن تبریک سالگرد تاسیس ارتش این کشور، اجرای یک برنامه کامل برای ارتقای توانایی نیروهای ارتش و بهبود تسلیحات و تجهیزات آن را خواستار شد.

شمار دیگری از رهبران جریان های سیاسی و فرماندهان نظامی عراق از جمله هادی العامری، رهبر ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر، ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی نیز به نوبه خود با صدور بیانیه های مختلف، نود و هشتمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور را تبریک گفتند.

در همین حال، تیم نظارت و پیگیری مركز رسانه دیجیتال عراق (DMC) نیز در بیانیه ای تاکید کرد که هشتگ مربوط به روز ارتش این کشور صبح یک شنبه ترند یک شبکه اجتماعی توییتر در محدوده جغرافیایی شامل عراق و همسایگان آن بوده جایی که کاربران این کشور برای تبریک سالگرد تاسیس ارتش هزاران پیام، فیلم و تصویر مختلف منتشر کردند.

کد خبر 103176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha