نیروهای مسلح ترکیه دو سال دیگر در افغانستان می مانند

سرویس ترکیه - لایحه ادامه حضور نیروهای مسلح ترکیه در افغانستان که از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به مجلس ارائه شده بود، به تصویب پارلمان ترکیه رسید. بر اساس این طرح نیروهای مسلح ترکیه به مدت دو سال دیگر در افغانستان خواهند ماند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، لایحه ادامه حضور نیروهای مسلح ترکیه در افغانستان که از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به مجلس ارائه شده بود، بعد از ارائه نظرات موافق و مخالف در خصوص این طرح به رأی گیری گذاشته شد. این طرح که نیروهای مسلح ترکیه را به مدت دو سال دیگر در افغانستان نگه می دارد به تصویب پارلمان ترکیه رسید.

بر اساس این طرح، نیروهای ارتش ترکیه که در قالب عملیات "تبلیغات، کمک، مشورت" ناتو در افغانستان حضور دارند با اجازه ای که توسط پارلمان ترکیه در چارچوب عملیات های برون مرزی ارتش ترکیه به حکومت داده شده است، به مدت 2 سال دیگر مأموریت حضور در افغانستان را خواهند داشت.

تعلیمات، کمک، مشورت به عملیات فعلی ناتو در افغانستان گفته می ‌شود که در 1 ژانویه 2015 پس از به پایان رسیدن کار آیساف با حضور نیروهای نظامی ارتش ترکیه در افغانستان شروع به کار کرد. تمرکز اصلی این عملیات پشتیبانی پایدار و فراهم نمودن حمایتهای مختلف از جمله آموزش، مشاوره، کمک و مأموریت‌ های ضد تروریستی در افغانستان است. این عملیات در حال حاضر به فرماندهی ژنرال جان اف کمپبل و متشکل از ۱۳۱۹۹ سرباز در خاک افغانستان است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 102393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha